Metsästäjäliitto on koti kaikille metsästäjille
Metsästäjäliitto on suomalaisen metsästäjän eli juuri sinun etujärjestösi. Vuonna 1921 perustettu, maamme vanhin ja suurin metsästäjien oma etujärjestö pitää yhä kiinni alkuperäisestä tarkoituksestaan edistää suomalaista metsästystä ja valvoa metsästäjien etua. Jäsenyytesi on arvokas kannanotto metsästyksen puolesta. Jäseniä yhteisössämme on jo noin lähes 147 000!

Metsästäjäliiton toimintaa ei ole ajan hammas kuluttanut. Päinvastoin liitto on kehittänyt toimintaansa ja kehittää sitä edelleen: sekä strategia että brändi ovat uudistuneet ja toiminnan painopistealueita on kirkastettu. Kaiken toiminnan ydin on kuitenkin edelleen suomalaisen metsästyksen edistäminen ja metsästäjien edunvalvonta. Olemme koti kaikille metsästäjille. Myös sinulle.

Edunvalvontaa tehdään yhdessä

Metsästäjäliittoon kuuluu 16 piiriä, noin 2 700 seuraa ja 147 000 jäsentä. Olemalla yksi meistä, olet kanssamme vaikuttamassa suomalaisen metsästyksen tulevaisuuteen. Me Metsästäjäliitossa valvomme jäsentemme etua niin kansallisella kuin EU-tasolla ja pyrimme mukaan kaikkiin päätöksentekoprosesseihin, jotka vaikuttavat suomalaisen metsästäjän elämään.

Koulutusta asiantuntijuuteen ja vastuullisuuteen

Metsästyksen edistäjänä ja puolestapuhujana tavoitteemme on lisätä metsästäjien arvostusta vastuullisina asiantuntijoina suomalaisessa yhteiskunnassa. Jäsenenä tarjoamme sinulle mahdollisuuden hankkia monipuolista koulutusta harrastukseen liittyvien taitojen ja tietojen kehittämiseksi.

Aitoja etuja

Jäsenenä pääset myös nauttimaan monista meidän ja kumppaniemme tarjoamista rahanarvoisista jäseneduista. Tutustu monipuolisiin jäsenpalveluihimme ja liity mukaan jo tänään!

Jäsenmaksut

Liiton/piirin jäsenmaksu on seuran jäsenmaksu liitolle, joka koostuu seuran jäsenmäärä kertaa maksu. Yleensä tämä maksu jyvitetään seurassa seuran jäsenen jäsenmaksuun, kuten muutkin seuran kulut.

Jäsenmaksu koostuu liiton osasta, joka on ollut vuonna 2023 12,50 € henkilöltä. Lisäksi kokonaismaksuun kuuluu sen piirin maksu, jonka jäseneksi seura tulee. Tämä maksu on noin pari-kolme euroa riippuen piiristä. Kaikkiaan jäsenmaksu kustantaa noin 15 €/seuran jäsen, jolla sekä henkilö että yhdistys saavat jäsenetuja.

Seurana liittyminen on edullisinta. Erikseen henkilöjäseneksi liityttäessä piirin osuus vaihtelee enemmän ollen muutaman kymmenen euroa, jonka voi varmistaa omasta paikallispiiristä.

Teemu Simenius
järjestöpäällikkö