Metsästäjäliitto kouluttaa osaavia ja vastuullisia metsästäjiä

Koulutukset
Koulutukset ovat Metsästäjäliiton merkittävä jäsenpalvelu. Ne on tarkoitettu ensisijaisesti jäsenille ja jäsenseuroille. Osaan koulutuksista voivat osallistua myös liittoon kuulumattomat. Liittymällä jäseneksi pääset hyödyntämään koulutustarjontaa kokonaisuudessaan.

Vastuullinen ja osaava jäsenistö on yksi Metsästäjäliiton toimintaa ohjaavista painopistealueista. Muuttuvassa maailmassa metsästäjät tarvitsevat uudenlaisia taitoja. Myös kiinnostuksen kohteet ja tavoitteet omalle harrastukselle ovat entistä monimuotoisemmat. Tavoitteenamme Metsästäjäliitossa on, että suomalaiset metsästäjät ovat vastuullisen metsästyksen edelläkävijöitä, ja että metsästysseurojen toimintaedellytykset säilyvät muuttuvassa maailmassa.

Metsästäjäliitto piireineen tarjoaa monipuolista koulutusta. Seuroille järjestetään esimerkiksi koulutusta  jäsenpalveluiden ja seuratoiminnan tueksi. Voit myös kehittää taitojasi vaikkapa riistankäsittelyssä, metsästystaidoissa, riistan- ja luonnonhoidossa sekä metsästysammunnassa. Kehitämme jatkuvasti koulutuksiamme vastaamaan jäsenistön ja jäsenseurojen kysyntää. Jäsenenä voit esimerkiksi esittää toiveita uusista koulutuksista omassa piirissäsi tai Metsästäjäliitossa.

Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus

Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus on riistanlihankäsittelyn hygieniakoulutusta. Koulutuksen suorittanut henkilö saa tarkastaa ruhon ja sisäelimet jo pyyntipaikalla. Tarkastaminen on edellytyksenä, mikäli liha aiotaan viedä leimattavaksi. Koulutuksessa tarjotaan myös ajankohtaista, huipputason tietoa esimerkiksi riistaeläinten sairauksista, kuten afrikkalaisesta sikarutosta. Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus on erityisen hyödyllinen riistalihaa myyville seuroille, mutta se on tarpeellista tietoa myöskin perusmetsästäjälle. Koulutuksen osallistuneet kirjataan Ruokaviraston viralliseen rekisteriin. Koulutuksen hinta on edullisempi Metsästäjäliiton jäsenille.

Terveys- ja hygieniakoulutukset 2020

Paikka: Turku, Heikkilän kasarmin sotilakoti
Aika: 17.-18.4. Kurssi pidetään 17.4. klo 18-21 ja 18.4. klo 9-16.
Hinta: Jäsenille 110 €, ei jäsenille 160 €. (Hinta sisältää kurssimaksun 100€ + pe kahvin ja pullan + la lounaan 10€. HUOM. Sotilaskodissa ei ole mahdollista ostaa erikseen syötävää)
Ilmoittautuminen: 31.3.2020 mennessä mari-anna.hoviatmetsastajaliitto.fiOsallistumismaksu maksetaan tilille: Metsästäjäliiton Varsinais-Suomen piiri, FI98 5211 0320 0240 07. Viestiksi: Terveys ja hygieniakoulutus. Jos maksat useamman henkilön, niin nimet myös viestiin.

Paikka: Savonlinna. HUOM. koulutus peruttu koronaviruksen vuoksi.
Aika: 15.5-16.5.

Koulutuksen tarkemmat tiedot ilmoitetaan lähiaikoina.

Paikka: Perho, Haanentie 26 69950 Perho. HUOM. koulutus peruttu koronaviruksen vuoksi.
Aika: 12.-13.6.2020. Kurssi pidetään 12.6. klo 17.00-21.00 ja 13.6. klo 9.00-15.00
Hinta: Metsästäjäliiton jäsenet 100 € , ei jäsenet 150 €, Ruokailut, kahvit ja mahdollinen majoittuminen omakustanteisesti.
Ilmoittautuminen: 31.5.2020 mennessä vesa.peltokangasatkpedu.fi . Osallistumismaksu maksetaan käteisellä paikanpäällä.

Kysyttävää? Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Teemu Simenius
järjestöpäällikkö