Nuorten vaikuttajien ryhmä

Nuorten vaikuttajien ryhmän tarkoitus on mahdollistaa nuorten osallistuminen Metsästäjäliiton keskeiseen päätöksentekoon ja vaikuttamistyöhön.

Ryhmä käsittelee ajankohtaisia metsästyspoliittisia ja metsästäjäliiton järjestöön liittyviä asioita. Ryhmän käsiteltävänä ovat myös Metsästäjäliiton hallituksen päätettävänä olevat asiat soveltuvin osin (metsästyspoliittiset kysymykset ja järjestöasiat). Ryhmä voi myös tehdä esityksiä liittohallitukselle. Ryhmän ensisijainen toimialue on nuorisotyö ja sen kehittäminen ja tuominen esille.

Ryhmä valitsee keskuudestaan puheenjohtajan ja muut tarvittavat toimihenkilöt. Ryhmällä on yksi edustaja Metsästäjäliiton liittohallituksessa. Edustajalla on täysi puhe-, läsnäolo- ja äänioikeus, kuten myös samat vastuut ja velvollisuudet, kuin muilla hallituksen jäsenillä. Ryhmää hallituksessa edustaa ensisijaisesti puheenjohtaja. Hallitusedustus astuu voimaan, kun ryhmä on saatu täysimääräisesti toimintaan. Ennen tätä selvitetään tarvittavat toimenpiteet, että edustus on mahdollinen.

Ryhmä sitoutuu noudattamaan toiminnassaan Metsästäjäliiton arvoja ja toimintaperiaatteita.

Nuoret myös suunnittelevat tapahtumia ja voivat omalla aktiivisuudellaan nostaa nuorten asioita esille.

Tutustu nuoriin vaikuttajiin

Uudenmaan piiri

Juho

Asun Helsingissä. Olen metsästänyt 6 vuotta.

Olen mukana metsästäjäliiton nuorten vaikuttajien ryhmässä. Itse haluaisin nähdä uusia nuoria harrastuksen parissa ja päästä kertomaan metsästyksestä harrastuksena siitä tietämättömille.

Itselleni mieluisia jahtimuotoja ovat kanalinnustus seisovalla koiralla sekä latvalinnustus.

Varsinais-Suomen piiri

Nikolas

Olen 26-vuotias yrittäjä Loimaalta. Toimin ase- ja retkeilyalan yrittäjänä, joten työ yhdistää minut metsästyksen pariin.

Olen harrastanut metsästystä vajaan kymmenen vuoden ajan. Seurattomana metsästäjänä olen käynyt aktiivisesti erilaisissa jahdeissa ympäri Suomea.

Mukana metsällä kulkee nuori novascotiannoutaja.

Verneri

Lähdin mukaan nuorisoryhmään, sillä tämä kuulosti hyvältä tilaisuudelta päästä paremmin mukaan Metsästäjäliiton toimintaan ja auttaa nuoria pääsemään mukaan metsästykseen enemmän.

Olen metsästänyt seitsemän vuotta. Lempi jahtimuotojani on kyyhkyjahti sekä rusakkojahti sekä kettujahti oman koirani kanssa.

Minulla on myös metsästysaiheinen instagram tili @mehtapoika.

Oulun piiri

Peppi

Lähdin Metsästäjäliiton Nuoret -ryhmään, koska tykkään kokeilla uusia asioita ja haluan vaikuttaa nuorten metsästysmahdollisuuksiin.

Olen metsästänyt vain noin vuoden ja lempi jahtimuotojani ovat kyyhky- ja sorsajahti.

Suur-Savon piiri

Aapo

Aloitin metsästysharrastuksen 11-vuotiaana. Pääasiassa metsästän suurriistaa ja pienpetoja.

Eniten metsästän koirien kanssa ja tarhasta löytyykin jämtlanninpystykorva ja kaksi venäjänajokoiraa. Metsästysharrastuksen pohjalta harrastan hirvenjuoksua sekä hirvenhiihtoa.

Hain mukaan Metsästäjäliiton Nuoriin, koska mahdollisuus vaikuttaa metsästysharrastukseen herätti minussa kiinnostusta.

Päivittelen myös Instagramiin metsästysaiheisia juttuja @rantasalmihuntig tilille.

Etelä-Pohjanmaan piiri

Jaakko

Metästystutkinnon suoritin vuonna 2004, eli 17vuotta sitten. Metsästänyt pääasiassa vesilintuja, metsäkanalintuja ja hirvieläimiä. Vuosien saatossa pääpaino on siirtynyt hirvieläinten metsästykseen. Olen nyt 2 vuotta toiminut seuramme sihteerinä ja hoidan kaikki vuokra-sopimukset maanomistajien kanssa.

Olen mukana porukassa koska omista kokemuksistani viisastuneena olen todennut sen että miten tärkeää on nuorille ja lapsille luoda heille niitä lämpimiä ja hyviä muistoja jo lapsesta metsästyksen parissa. Ne jäävät lapselle mieleen ja ovat erittäin tärkeässä osassa henkistä kasvua, sosiaalista mutta silti itsenäistä luonnonläheistä toimintaa, joka kasvattaa monella tapaa.

Metsästys ja ampumaharrastus merkitsee nuorten kasvulle todella paljon. Metsästys ja metsästyskulttuuri itsessään pitää sisällään paljon asioita joita olen halukas jakamaan ja kertomaan kaikille asiasta innostuneille tai kiinnostuneille.