Palvelut seuroille

Monipuoliset palvelumme metsästysseuroille sisältävät edunvalvontaa, koulutusta, tietoa, rahoitusapua ja neuvontaa. Tarjoamme jäsenseurojemme käyttöön myös monia arkea helpottavia käytännön työkaluja, kuten esimerkiksi jäsenrekisterin ja mallilomakkeita.

Saako Metsästäjäliiton jäsenmaksulle vastinetta?

Seurat:
Metsästäjäliiton, siis liiton paikallispiirin, jäsenmaksu voi tuntua seuran budjetissa nähtävänä könttänä suurelta. Pitää kuitenkin muistaa, että maksu muodostuu jäsenkohtaisista reilun kympin maksuista.

Seura saa maksua vastaan seuran talkoo-, vastuu- ja nuorisovakuutukset, jotka usein jo pelkästään ovat jäsenmaksun arvoiset.
Liiton tarjoama jäsenrekisteri ja jäsenmaksupalvelu ovat myös jäsenseuran käytössä. Ilman niitä seuran olisi hoidettava ne muulla tavoin, joko hyödyntäen sihteerin osaamista tai muuta erillistä maksullisista palvelua. Seuralla on myös mahdollisuudet saada liitolta neuvontaa niin seuratoiminnassa kuin vaikkapa susilupien haussa.

Myös osallistumisoikeus piirien järjestämiin metsästysammuntakilpailuihin ja muihin piirin toimintoihin kuuluvat jäsenmaksun mukana tuleviin etuihin. Jäsenet saavat myös alennuksia liiton koulutuksiin ja Reviirin metsästysvuokrasopimusten hallinnointiin.

Vaikka seuran budjetissa könttänä summa on suurehko, jäsenet saavat rahalleen vastinetta varmasti tuon reilun kympin edestä!

Jäsenet:
Jäsenet taas saavat kotiinsa Jahti-lehteä, joka sekin pelkästään on maksun arvoinen. Jäsen saa myös jäsenkortin, jolla saa St1-huoltoasemalta alennusta bensasta. Kortti käy myös seuran jäsenkorttina. Myös muut edut, joilla jäsenmaksunsa tienaa helposti takaisin, löytyvät täältä:

Mikä tärkeintä, jäsenmaksuilla Metsästäjäliitto tekee ainoana järjestönä Suomessa metsästäjien edunvalvontaa, jolla turvataan metsästysoikeuksiamme ja aseenomistusta sekä vaikutetaan mm. ammuksiin, ampumaratoihin, suurpetoihin ja suojelualueisiin ym. metsästykseen liittyviin heikennyspyrkimyksiin.

Liiton jäsenmäärän vahvistuessa tai heikentyessä heikentyvät tai vahvistuvat myös voimat, joilla vastustamme rajoitteita aselakeihin, metsästyslainsäädäntöön, suurpetopolitiikkaan ja metsästysalueisiin.

Tärkeimpänä jäsenmaksun väärtinä pidämme edunvalvontaa, jolla turvataan metsästysoikeuksiamme ja aseenomistusta sekä vaikutetaan mm. ammuksiin, ampumaratoihin, suurpetoihin ja suojelualueisiin jne. liittyviin metsästyksen heikennyspyrkimyksiin.

Jäsenenä voimme metsästää hyvällä omallatunnolla, kun osallistumme kaiken ylläpitoon, sillä liiton jäsenmäärän vahvistuessa tai heikentyessä rajoitteita aselakeihin, metsästyslainsäädäntöön, suurpetopolitiikkaan ja metsästysalueisiin haluavat heikentyvät tai vahvistuvat vastaavasti vastakkaiseen suuntaan.

Olemme törmänneet myös ihmettelyihin, miten liitto voi tarjota reilun kympin maksulla tuon kaiken edun, joka on moninkertaisen maksun arvoinen?