Metsästysammunnan ABC -kouluttajakoulutus

Metsästysammunnan ABC -kouluttajakoulutukset ovat alkaneet, tule mukaan! (kuva: Aku Ahlholm)

Metsästäjäliitto rakentaa Suomen riistakeskuksen rahoituksella valtakunnallista metsästysampumakoulutusjärjestelmää eli Metsästysammunnan ABC –koulutusta. Se on vapaaehtoinen alkeisampumakoulutus, joka on tarkoitettu erityisesti kaikille metsästäjätutkinnon juuri suorittaneille. Koulutus koostuu kahdessa kolmen tunnin jaksossa suoritettavasta turvallisen aseenkäsittelyn ja riistalaukauksen perusteista sekä kiväärillä että haulikolla. Koulutuksessa ammutaan pienoiskiväärillä ja haulikolla.

Valtakunnallisen järjestelmän rakentaminen aloitetaan nyt kouluttamalla jokaiseen piiriin Metsästysammunnan ABC -kouluttajia. Kouluttajaksi soveltuu tehtävästä kiinnostunut, metsästyskortin omaava täysi-ikäinen henkilö, jolla on riittävät tiedot ja taidot metsästysammunnasta haulikolla ja kiväärillä sekä halu ja kyvyt uusien metsästäjien kouluttamiseen.

Kouluttajakoulutuksessa käydään yhden illan aikana läpi koulutuksen sisältö ja toteutus käytännössä. Koulutuksen käyneet saavat Metsästysammunnan ABC -kouluttajan statuksen, heidät kirjataan kouluttajarekisteriin ja he ovat oikeutettuja järjestämään jatkossa itsenäisesti koulutuksia noudattaen valtakunnallisesti vahvistettua Metsästysammunnan ABC –formaattia. Koulutuksia järjestävälle yhdistykselle tai yritykselle maksetaan korvausta.

Lisätietoja Metsästysammunnan ABC –hankkeesta antaa hankevastaava, Metsästäjäliiton koulutussuunnittelija Jussi Partanen sähköpostilla jussi.partanen@metsastajaliitto.fi tai puh. 040 845 1572.

Ilmoittaudu mielellään viimeistään edellispäivänä, että osaamme varata kahvitarpeita riittävästi.
Kurssille otetaan 40 ensimmäiseksi ilmoittautunutta.

Koulutus kestää noin 3,5 h ja tilaisuus aloitetaan puolen tunnin infotilaisuudella. Infon jälkeen halukkaat voivat jäädä varsinaiseen kouluttajakoulutukseen.

Ota mukaan kuulosuojaimet, ampujanlasit sekä metsästyskortti (tai metsästäjänumero). Koulutamme Liiton aseilla, joten omia ei tarvitse tuoda radalle.

Kouluttajakoulutus on ilmainen. Kouluttajan tehtävästä kiinnostuneet lämpimästi tervetuloa!

Nähdään radalla!

Katso koulutukset ja ilmoittaudu tästä.