MetsoKoulutus

opiskelija tietokoneen ääressä
Uusi verkko-oppimisalusta MetsoKoulutus mahdollistaa Metsästäjäliiton kursseille ja koulutuksiin osallistumisen maantieteellisestä sijainnista riippumatta.

Alustan tarkoituksena on palvella jäsenistöä laajemmalla koulutusmateriaalilla. Verkkokoulutukset löytyvät MetsoKoulutus-nimiseltä verkkopalvelimelta. Osa koulutuksista on avoimia kaikille, osa on maksullisia. Koulutuksia voit käydä omaan tahtiin sekä osallistua myös teemakoulutuksiin, joissa yhdistetään niin itseopiskelua kuin verkon kautta tapahtumia liveluentoja ja koulutuksia. Kaikki palaute on tervetullut - teemme tätä sinulle!

Koulutuksia ja kokonaisuuksia on tällä hetkellä:

Metso-leiri nuorille

Ensimmäisenä MetsoKoulutuksessa avattiin nuorisotoiminnan kurssikokonaisuus. Alustalle on viety Metso-leirien sisältöjä, joita jokainen nuori voi suorittaa ja oppia näin lisää metsästyksestä ja luonnosta. Tehtävät on suunniteltu niin, että nuori voi joko tehdä niitä itsekseen tai pyytää kaverin tai vanhemman mukaan. Tehtävien teemat liittyvät mm. riistanhoitoon, eläinten tunnistamiseen ja luontoon. Käyttäjällä on mahdollisuus myös tallentaa tekemiään tehtäviä. Nuorilla on alustan kautta mahdollisuus myös keskustella ja verkostoitua muiden omanikäisten metsästäjien kanssa.

Metso-leirin kokonaisuuteen pääset tästä linkistä https://my.priimalms.com/ns/metsokoulutus

Ensimmäistä kertaa käyttäessäsi, klikkaa kohtaa rekisteröidy ja täytä avautuva lomake.

Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus

Metsästäjien terveys- ja hygieniakoulutus on erityisen hyödyllinen riistalihaa myyville seuroille, mutta se on tarpeellista tietoa myöskin perusmetsästäjälle. Verkkokoulutuksessa käydään läpi riistanlihankäsittelyn hygieniakoulus. Koulutuksen suorittanut henkilö saa tarkastaa ruhon ja sisäelimet jo pyyntipaikalla. Tarkastaminen on edellytyksenä, mikäli liha aiotaan viedä leimattavaksi.  Koulutuksen osallistuneet kirjataan Ruokaviraston viralliseen rekisteriin.

Metsästäjän terveys- ja hygieniakoulutuksen kertauskurssi jo koulutuksen käyneille

Tämä jokaisen metsästyskoiran olisi syytä osata!

Verkkoalustalle luodaan lisää kurssikokonaisuuksia toiveiden ja tarpeiden mukaan. Ole rohkeasti yhteydessä. Tällä hetkellä suunnitelmissa on jo metsästysammunnan tuomarikursseja ja nuorisotyön koulutusta. Seuraa somea ja uutisiamme, jossa kerromme uusista koulutuksista heti niiden alettua.

Kysyttävää? Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Elina Mäkelä
nuorisovastaava