Lajituomarikoulutukset alkavat 1.2. ja niitä järjestetään joka viikon tiistai (pois lukien hiihtolomaviikot 8,9 ja 10) aina huhtikuun loppuun saakka. Tuomarikoulutuksiin voivat osallistua kaikki liiton jäsenet. Koulutus on maksuton.

Kevään tuomarikoulutukset alkavat

28.01.2022 13:37
  • Aikaisemmat tuomarikortit on uusittava 31.5. mennessä.
  • Lajituomarit, joilla ei ole voimassa olevaa korttia suorittavat koulutuksen jälkeen kokeen. Koevaatimusta ei ole niille tuomareille, joilla kortti voimassa.
  • Yleistuomaripätevyyden omaaville pidetään kaksi kertauskoulutusta kevään aikana.
  • Piirit voivat järjestää myös omia tuomarikoulutuksia alueellaan

Kaksi vaihtoehtoa koulutukselle

1. Koulutukset järjestetään Teams verkkokoulutuksina. Joihin ilmoittaudutaan liiton tapahtumakalenterin kautta. Valitse listasta tarkkaan oikea koulutus, johon haluat osallistua. Mahdollinen tuomarikoe tehdään verkossa varsinaisen koulutuksen jälkeen.
  2. Lisäksi piireillä on mahdollisuus järjestää alueellaan tupailtakoulutus (alueen koronatilanteesta riippuen). Katso tapahtumakalenterista, onko omassa piirissäsi tupailtakoulutuksia ja ilmoittaudu oikeaan koulutukseen. Tupailloissa paikkoja rajoitetusti. Mahdollinen tuomarikoe tehdään paikan päällä paperiversiona.

Kaikkia vanhoja lajituomareita kannustetaan uusimaan tuomaripätevyytensä ja mukaan mahtuu myös uusia tuomarikokelaita. Kouluttajina toimivat Metsästäjäliiton lajispesialistit. Koulutuksissa on mahdollisuus esittää kysymyksiä kouluttajilta verkon välityksellä.

Uusia sääntökirjoja voi tiedustella piireistä tai ostaa tupailloissa paikan päältä. Sääntökirjan voi tilata myös Eräkontin verkkokaupasta tästä linkistä https://www.erakontti.fi/product/3043/metsastysampumasaannot-2022

Tervetuloa!

Tapahtumakalenteriin pääset linkistä https://metsorekisteri.metsastajaliitto.fi/Tapahtumanhallinta/tapahtumakalenteri.aspx?jarjestajaId=2402555

Kaikki kevään koulutukset:

Vk 5                    Luotilajit                                                  1.2.2022 tiistai klo 18.00 alkaen.

Vk 6                    Liikuntalajit                                            8.2.2022 tiistai klo 18.00 alkaen.

Vk 7                    Haulilajit                                                  15.2.2022 tiistai klo 18.00 alkaen.

Vk 11                  Kansainväliset lajit                                  15.3.2022 tiistai klo 18.00 alkaen.

Vk 12                 Yleistuomarien kertauskoulutus                22.3.2022 tiistai klo 18.00 alkaen.

Vk 13                 Luotilajit                                                  29.3.2022 tiistai klo 18.00 alkaen. Ilmoittautuminen aukeaa myöhemmin.

Vk 14                 Liikuntalajit                                              5.4.2022 tiistai klo 18.00 alkaen. Ilmoittautuminen aukeaa myöhemmin.

Vk 15                  Haulilajit                                                 12.4.2022 tiistai klo 18.00 alkaen. Ilmoittautuminen aukeaa myöhemmin.

Vk 16                  Kansainväliset lajit                                  19.4.2022 tiistai klo 18.00 alkaen. Ilmoittautuminen aukeaa myöhemmin.

Vk 17                  Yleistuomarien kertauskoulutus               26.4.2022 tiistai klo 18.00 alkaen. Ilmoittautuminen aukeaa myöhemmin.

Jussi Partanen
metsästysampumapäällikkö