Metsästysammunnan kilpailutoiminta tähtää vastuullisiin riistalaukauksiin

Metsästysammunnan kilpatoiminta
Metsästäjäliitto vastaa Suomessa metsästysammunnan kilpailutoiminnasta. Kilpailuissa on kaksitoista haulikko-, kivääri- ja ilmakiväärilajia. Niissä kaikissa on mahdollisuus kilpailla SM-tasolla sekä kansainvälisissä lajeissa myös PM- ja EM-tasolla.

Kilpailut ovat näkyvä osa toimintaa, mutta tärkeintä on kuitenkin ampumisharjoittelu metsästystilanteita varten. Metsästäjäliitossa metsästysammunnan koulutus- ja kilpailutoiminta on yhdistetty, jolloin voitamme synergiaetua molemmista.

Lajijohtajat neuvonantajina

Metsästysampumatoimintaa pyörittää käytännössä metsästysampumatoimikunta. Se palvelee jäseniä, jäsenseuroja ja kisajärjestäjiä sekä kehittää ja ohjaa metsästysampumatoimintaa. Kaikille metsästysampumalajeille on nimetty lajijohtajat, jotka toimivat neuvonantajina ja yhdyshenkilöinä kisajärjestäjille ja keräävät palautetta kisakentiltä. Toimikunnan tehtävät hoidetaan pääosin talkootöinä.

POIKKEUSTILANTEET COVID-20 -PANDEMIAN AIKANA

OHJEITA AMPUMARADAN KÄYTTÄJILLE (pdf)

YLEISOHJEISTUS COVID-19-TARTUNTOJEN EHKÄISEMISEKSI (pdf)

SUOSITUS AMPUMARADAN TOIMINNANHARJOITTAJILLE (pdf)

OHJEISTUS AMPUMAKOULUTUSTEN JÄRJESTÄJILLE 1.6. (pdf)

Muokattavat Word-tiedostot: Ohjeita ampumaradan käyttäjille, Suositus ampumaradan toiminnanharjoittajille

Kysyttävää? Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Jussi Partanen
metsästysampumapäällikkö