Maksuton jäsenrekisteri jäsenseuroille

MetsoRekisteri
Metsästäjäliiton jäsenrekisteri on liiton käytetyin palvelu. Jäsenseurat saavat rekisterin käyttöönsä maksutta.

Uusi MetsoRekisteri otetaan käyttöön 1.4.

Tunnukset uuteen jäsenrekisteriin toimitetaan seurojen sihteereille ja puheenjohtajille aamulla 1.4.

Helppo tapa hallinnoida isonkin seuran tietoja

MetsoRekisterissä seura voi ylläpitää jäsenlistaa ja käsitellä seuran jäsenten henkilötietoja helposti. Jäsenrekisteriä käytetään selaimella ja se toimii myös kaikilla mobiililaitteilla. Palvelussa on useita toiminnallisia ominaisuuksia kuten viestintä- ja raportointitoiminnot, keskitetty jäsenmaksulaskutus, mahdollisuus ilmoittautua tapahtumiin ja koulutuksiin sekä lukea Jahti-lehden sähköistä versiota.

Tutustu jäsenrekisterin käyttöön

Ohjeet MetsoRekisterin käyttöön löytyvät täältä.

Muutokset automaattisesti Postin kautta

Osoitteenmuutokset tulevat jäsenrekisteriin Postin kautta, kun jäsen tekee virallisen muuttoilmoituksen postiin. Postin järjestelmä vertaa henkilön nimi- ja osoitetietoja (uutta ja vanhaa osoitetta) ja tekee muutoksen sen perusteella. Järjestelmä ei aina toimi täysin aukottomasti, koska henkilöiden sosiaaliturvatunnuksia ei ole käytettävissä varmennuksessa. Nimenmuutoksen yhteydessä kannattaa varmistaa tietojen päivittyminen ottamalla yhteyttä Kehätietoon. Myös tieto jäsenen kuolemasta tulee jäsenrekisteriin Postin kautta ja jäsen poistuu jäsenrekisteristä automaattisesti viimeistään kuukauden kuluttua kuolemasta.

Jäsenellä mahdollisuus omien tietojen muokkaamiseen

Yksittäinen jäsen voi muokata omia tietojaan helposti 1.5. avattavan OmaMetso -asiointipalvelun kautta. Jäsen voi tarkastella ja muuttaa yhteystietojaan sekä vaihtaa markkinointiluvan tilaa.

Kirjautumistunnukset

Metsästäjäliittoon liittyneen uuden seuran MetsoRekisteri-tunnukset tulee pyytää omasta piiristä. Tunnuksia pyydettäessä tulee ilmoittaa seuran koko nimi ja piiri, jonka alueella se toimii sekä ylläpitäjän nimi ja asema seurassa. Liitä mukaan myös yhteystietosi.

Mikäli seuralla on tarvetta useammille ylläpitotunnuksille, ylläpitäjän tulee luoda ne MetsoRekisterin kautta. Tunnusten luovuttaja vastaa luovuttamiensa tunnusten käytöstä. Apua tunnusten luomiseen saa MetsoRekisterin asiakaspalvelusta.

Kirjautumistunnukset 1.5. julkaistavaan OmaMetsoon saa klikkaamalla "Tilaa uusi salasana" OmaMetson kirjautumissivulla. Salasanan asettamiseksi vaaditaan, että henkilöllä on MetsoRekisterissä sähköpostiosoite omissa tiedoissaan. Mikäli sähköpostiosoite puuttuu tiedoistasi, ole yhteydessä oman seuran jäsenrekisterin ylläpitäjään (useimmiten seuran sihteeri). Ylläpitäjä lisää jäsenrekisteriin sähköpostiosoitteen, jonka jälkeen salasanan tilaamista voi yrittää uudelleen.

Poikkeustapauksissa voitte ottaa yhteyttä myös MetsoRekisterin asiakaspalveluun smlatkehatieto.fi tai arkisin klo 8-16 puhelimitse 010 325 5959 ja pyytää sähköpostin asettamista. Asiakaspalvelu kysyy jäsennumeroa, joka löytyy jäsenkortista tai Jahti-lehden takakannesta (Jäsennumero on maksimissaan 7-numeroinen. Riistakeskuksen metsästäjänumero on eri asia, se on 8-numeroinen.)
. Kirjautumistunnukset ovat henkilökohtaiset, joten niitä ei saa luovuttaa muille.

Keskitetty laskutus

Toimintamalli

Seura luo ja lähettää itse laskut jäsenrekisterissä haluamanaan ajankohtana. Laskulle voi lisätä myös liittymismaksun, saatetekstin ja liitteitä, esimerkiksi seuratiedotteen.

Laskut toimitetaan jäsenelle automaattisesti valitun toimitustavan mukaisesti (kirjeposti/sähköposti/Siirto/MobilePay/eLasku). Jäsen voi valita toimitustavan 1.5. aukeavasta OmaMetso -asiointipalvelusta.

Keskitetyssä laskutuksessa seuran jäsenrekisterin ylläpitäjä pääsee seuraamaan maksutapahtumia rekisterin kautta. Ylläpitäjä näkee lasku- ja maksutiedot lähes reaaliajassa.

Hinta

Keskitetty laskutus on palveluna itsessään maksuton ja seuralle tulevat kulut muodostuvat ainoastaan mahdollisista laskujen toimitustavoista. Sähköpostitse lähetettävät laskut ja liitteet ovat maksuttomia.

Paperilaskun postitus Yksipuolisen mustavalkoisen kirjeen hinta postimaksuineen 1,49 €/kpl, lisäsivut 0,13 €/sivu. Tulosteet aina mustavalkoisia.
E-lasku E-laskut 0,75 €/lasku
Siirto 0,62 e/lasku
Mobilepay-lasku Laskun hinta 0,62 €/lasku.
Sähköpostilasku ilmainen
Laskutuslisä Mikäli maksullisten toimitustapojen tulostuserän hinta jää alle 5 euron, veloitetaan lisäksi 1 euron laskutuslisä.

Ulkomaille lähtevistä paperilaskuista veloitetaan 0,62 e lisäkulu / lasku.

Liittyminen

Seuran tulee liittyä keskitettyyn laskutukseen jäsenrekisterin kautta.

Liittyminen tapahtuu menemällä seuran asiakaskortille. Asiakaskortille pääsee Jäsenyhdistykset -osiosta klikkaamalla seuran nimeä tai kirjoittamalla seuran nimen sivun yläosassa olevaan pikahakukenttään.

Klikkaa seuran omalla asiakaskortilla Muokkaa -painiketta. Klikkaa aukeavalla sivulla "Kuuluu jäsenmaksupalveluun" päälle. Muista tallentaa muutokset sivun alalaidasta.

Asiakaspalvelu

Jäsenrekisterin ja keskitetyn jäsenmaksulaskutuksen käytössä (käyttöönotto, laskujen luonti ja lähetys) sinua neuvoo MetsoRekisterin asiakaspalvelu arkisin klo 8-16 p. 010 325 5959 tai sml(a)kehatieto.fi.

Tietosuojaseloste

Kysyttävää? Älä epäröi ottaa yhteyttä!

MetsoRekisteri
MetsoRekisterin asiakaspalvelu