Henkilön tai organisaation tietojen muokkaaminen

MetsoRekisterissä olevien henkilöiden ja organisaatioiden tietoja voi tarkastella niiden asiakaskorteilla. Asiakaskortille pääsee hakemalla tahoa ja klikkaamalla tämän nimeä.

Perustietojen muokkaaminen

Asiakaskortin yläosassa on tahon tiedot tiivistetysti ja laajemmat perustiedot aukeavat sen alla Perustiedot-välilehdellä.

1. Perustietoja voi muokata klikkaamalla yläosan ”Muokkaa”-painiketta.
2. Tehtyäsi muutokset tietoihin, klikkaa ”Tallenna”-painiketta sivun alaosassa.

Voit tarkastella perustietojen muokkaushistoriaa eli kuka niitä on muokannut ja milloin, klikkaamalla
historia-painiketta.
Voit myös lisätä tahon perustiedot poimintaan klikkaamalla ”Lisää poimintaan”-painiketta. Katso poiminnasta oma ohjevideonsa.
Voit myös tulostaa tahon tiedot ”Tulosta tiedot”-painikkeesta.

Henkilöiden perustiedoissa on myös ”Tulosta jäsenkortti”-painike. Painikkeesta voi tulostaa tai tallentaa pdf-muotoisen jäsenkortin, jota voi käyttää esimerkiksi jos henkilö ei ole vielä saanut varsinaista jäsenkorttia postitse tai henkilö on hävittänyt sen. Jokaisen jäsenen on mahdollista tulostaa tai tallentaa jäsenkortti myös itse OmaMetso-palvelussa.

Organisaation perustiedoissa on lisäksi ”Jäsenluettelo”-painike, jota klikkaamalla pääsee suoraan seuran jäsenlistaukseen.

Muiden tietojen muokkaaminen

Muiden kuin perustietojen muokkaaminen tehdään klikkaamalla sen välilehden otsikkoa, jonka tietoja haluat muokata.

Jos haluat LISÄTÄ tietoja välilehdelle
 1. Klikkaa Lisää-kuvaketta sivun oikealla laidalla.
2. Täytä avoimet kentät tiedoilla ja klikkaa lopuksi ”Tallenna”-painiketta. Pakolliset kentät on merkitty tähti -merkillä.

Jos haluat MUOKATA välilehdellä olemassa olevia tietoja
1. Klikkaa  kuvake-kuvaketta sen rivin kohdalta, jota haluat muokata.
2. Tee muutokset tietoihin ja klikkaa lopuksi ”Tallenna”-painiketta.

Jos haluat POISTAA välilehdellä olevia tietoja
1. Klikkaa Poisto -kuvaketta sen rivin kohdalta, jonka olet poistamassa.
2. Sivulle aukeaa uusi ikkuna, joka kysyy vahvistusta kyseisen tiedon poistamisesta. Vahvistat poiston valitsemalla OK.

Voit tarkastella jokaisen välilehden muokkaushistoriaa klikkaamalla historia -kuvaketta kyseisellä välilehdellä. Muokkaushistoria näyttää kuka tietoja on muokannut ja milloin.

Klikkaamalla Tiimalasi -kuvaketta saat muutamalla välilehdistä näkyviin päättyneet jäsenyydet, tehtävät tai tilaukset.

Katso asiakaskortin välilehdistä, kuten luottamustoimista, ansiomerkeistä, huoltajatiedoista, tapahtumaosallistumisesta, laskuista ja yhteydenotoista omat ohjeensa ja videonsa.

Poistaminen