Metsästäjäliitto mukana järjestämässä kansainvälistä Women and Sustainable Hunting -konferenssia

Ilomantsissa kansainvälinen Women and Sustainable Hunting -konferenssi

- Ensi kertaa Pohjois-Euroopassa

Elokuussa 17.-19.8. Ilomantsiin kokoontuu lähes sata metsästävää naista ympäri maailmaa. Neljättä kertaa järjestettävän Women and Sustainable Hunting (WaSH) -konferenssin aiheena on tällä kertaa Nainen ja karhu -menneisyydestä nykyaikaan.

Suomen karhuvaltaisimmassa pitäjässä pidettävässä konferenssissa käsitellään karhun roolia suomalaisen kulttuurin ja eränkäynnin näkökulmasta. Kansainvälisessä työpajassa keskustellaan myös karhuun ja suurpetoihin liittyvistä ajankohtaisista haasteista Euroopassa.

WaSH-konferenssin taustalla on kansainvälisen riistansuojeluneuvoston (CIC) naisten toimintaa koordinoiva Artemis–työryhmä. WaSH–konferenssin tavoitteena on toimia metsästävien naisten ajankohtaisten asioiden foorumina sekä kansainvälisen metsästävien naisten toiminnan verkostoitumistapahtumana.

Joka toinen vuosi järjestettävään kansainväliseen konferenssiin on osallistunut 80-100 vierasta ympäri maailmaa. Konferenssi järjestetään nyt ensimmäistä kertaa Pohjois-Euroopassa. Suomen tapahtuman pääjärjestäjänä toimii Suomen Metsästäjäliitto ja emännöinnistä vastaavat Pohjois-Karjalan Jahtinaiset.

wash.metsastajaliitto.fi