Metsästysseurojen tietosuojavaatimukset kiristyvät, Metsästäjäliitto auttaa

EU:n uusi tietosuoja-asetus tuo isoja muutoksia seurojen jäsentietojen käsittelyyn. Asetuksen laiminlyönti voi johtaa huomattaviin sakkoihin. Metsästäjäliitto järjestää jäsenseuroille koulutusta, jolla vaatimukset tulevat tutuiksi.

Uutta tietosuoja-asetusta on noudatettava 25.5.2018 alkaen. Metsästäjäliitossa jäsenten yksityisyys otetaan vakavasti ja olemme valmistautuneet muutokseen huolella. Metsästäjäliitossa tietosuojasta ja -turvasta pyritään huolehtimaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Vaikutusta jäsenten henkilötietojen käsittelyyn

Tietosuoja-asetus koskee kaikkia henkilötietoja käsitteleviä toimijoita, myös metsästysseuroja. Seurat käsittelevät henkilötietoja esimerkiksi ylläpitäessään rekisteriä omista jäsenistään. Asetuksen tuomilla muutoksilla on merkittäviä vaikutuksia henkilötietojen käsittelyyn, vastuukysymyksiin sekä tietojen luovutukseen.

Metsästäjäliiton jäsenseuroille maksutonta koulutusta

Tuleva muutos tulee ottaa vakavasti. Mikäli seuranne ei ole vielä valmistautunut tulevaan muutokseen, olisi nyt aika aloittaa viipymättä. Metsästäjäliitto tarjoaa jäsenseuroille tietoa ja maksutonta koulutusta. Lisäksi autamme Metsästäjäliiton nettijäsenrekisterissä olevan jäsenrekisterinne rekisteriselosteen laatimisessa/päivittämisessä. Koulutukset pidetään verkossa ja opetuksesta vastaa asianajotoimisto Eversheds.

Tarkista seuranne yhteystiedot liiton jäsenrekisteristä

Lähetämme seurojen keskeisille toimijoille tietoa muutoksista ja koulutuksen ajankohdista. Varmista, että seuranne yhteystiedot ovat kunnossa Metsästäjäliiton jäsenrekisterissä. Tarkista myös, että seuratoimijoiden vastuualueet (pj, sihteeri, yms.) on oikein merkitty.

Jäsenrekisteriin pääset täältä. Mikäli tarvitset apua tunnusten tai jäsenrekisterin käytön kanssa, ota yhteyttä jäsenrekisteritukeemme:

Metsästäjäliiton jäsenrekisterituki

sml(at)hoika.fi