Eduskuntavaaleissa vaikutetaan metsästyksen tulevaisuuteen. Metsästäjäliiton vaalisivustolla esitellään metsästäviä ja metsästysmyönteisiä ehdokkaita. Sivulla pääset myös tutustumaan puolueiden metsästysasioita koskeviin kantoihin ja Metsästäjäliiton vaalitavoitteisiin.

Äänestä metsästystä ymmärtävää ehdokasta

25.03.2023 08:00

Metsästäjäliiton vaalisivuilla esittäytyy noin 300 metsästävää ja metsästysmyönteistä ehdokasta. Metsästystä ymmärtäviä ehdokkaita löytyy jokaisesta Manner-Suomen vaalipiiristä, kaikista viime eduskuntavaaleissa valituista puolueista ja lukuisista pienpuolueista. Käy valitsemassa itsellesi metsästyshenkinen ehdokas ja käytä ääntäsi! Ehdokasesittelyä päivitetään jatkuvasti.

Metsästäjäliitto esitti lisäksi kolme ajankohtaista metsästykseen liittyvää kysymystä jokaiselle eduskuntapuolueelle. Lue, minkä kannan puolueet aikovat tulevalla vaalikaudella ottaa metsästysasioihin.

Metsästäjäliitto haluaa tulevalta hallitusohjelmalta yhdenvertaisia ja laadukkaita päätöksiä sekä hyvää hallintotapaa. Hallitusohjelmassa on varmistettava, että suomalainen metsästyskulttuuri jatkuu ja kehittyy myös tulevaisuudessa. Tutustu kaikkiin Metsästäjäliiton hallitusohjelmatavoitteisiin.

Suomalaisista 90 prosenttia hyväksyy metsästyksen tai suhtautuu siihen neutraalisti. Suomessa on 300 000 metsästäjää. Siksi päättäjiemme on helppoa tehdä metsästystä tukevia päätöksiä.

Päättäjä, ota metsästäjien tarpeet huomioon. Sivustolle voivat ilmoittautua kaikki metsästykseen positiivisesti suhtautuvat eduskuntavaaliehdokkaat, jotka toivovat saavansa ääniä metsästäjiltä. Ilmoittautumistiedot on lähetetty ehdokkaille puolueiden kautta.

Äänestä eduskuntavaaleissa

• Ennakkoäänestys kotimaassa 22.–28.3.
  • Varsinainen vaalipäivä 2.4.