MiniMetso-leirit

Mini Metso-leiri
MiniMetso-leirit on tarkoitettu 6–12-vuotiaille. Leireille ovat tervetulleita kaikki riista- ja metsästysasioista kiinnostuneet lapset.

MiniMetso-leirit ovat lasten yhden päivän mittaisia metsästysaiheisia tapahtumia, jotka ovat tarkoitettu noin 6–12 -vuotiaille riista- ja metsästysasioista kiinnostuneille. Päivän aikana voidaan esimerkiksi ampua jousella tai ilmakiväärillä, tutustua metsästyskoiriin, ensiaputaitoihin tai riistanruokintaan sekä tehdä vaikkapa nuotio tai linnunpönttö. Tärkeintä on päästä tekemään omin käsin ja pitää hauskaa yhdessä erähenkisten askareiden parissa.

Ota seurantaan Metsästäjäliiton nuorten oma Instagram-tili @metsastajliiton_nuoret

MiniMetso-leirit 2021

Pohjois-Karjala

MiniMetso, Kontiolahti 8.-9.7.2021 (leirillä ollaan yötä)

Tavoitteena on tarjota lapsille ja nuorille riista- ja eräaiheisia toimintoja, tutustumalla erätaitoihin ja riistanhoitoon sekä metsästykseen kuuluviin perusasioihin tekemisen kautta. Osallistujat oppivat perusteita eettisestä metsästyksestä, eläinten tunnistamisesta ja luonnon havainnoinnista, turvallisesta aseenkäsittelystä ja ammunnasta, riistanhoidosta, metsästysmuodoista, riistankäsittelystä, metsästyskoirista sekä erätaidoista ja ensiavusta.
Luonnosta, erätaidoista ja riistanhoidosta kiinnostuneille. Leirille mahtuu 10 osallistujaa. Majoittumiset 2 hengen mökeissä. Jos on halukkuutta majoittua piha-alueella telttamajoituksena omissa teltoissa niin osallistujamäärä voi olla silloin 12.

Leirin hinta 30 euroa.

Paikka: Höytiäisen Helmi

Ilmoittautumiset: Katajarannan Erä / Kyösti Romppanen 050 592 8517.

MiniMetso, Kontiolahti

Kontiolahti, Pohjois-Karjala 31.7.2021 klo 9-15.

Paikka: Paiholan erän maja (Kuurnan rantatie 28, Paihola)

Leirin järjestää Jakokosken Jahti ry sekä Paiholan erä ry.

Kohderyhmänä 6-12 vuotiaat lapset. 30 lasta leirille Max. (Toki otetaan vanhempiakin lapsia jos leiri ei muutoin täyty).

Leirille osallistuminen Jakokosken Jahdin sihteerille Juha Nevalaiselle.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: 050-5765972 tai sähköposti: juhanevalainenatwindowslive.com / Juha Nevalainen

Leirille osallistumismaksu 10 euroa.

Lisäksi seurat tarjoavat leiriläisille päivän aikana keittolounaan, makkaran paistoa, sekä muurinpohjalettuja.

Varsinais-Suomi

MiniMetso 31.7.2021 8.30-15.30, Koski TL (Ruonantie 176, 31500 KOSKI TL)

Leiri- ja retkeilyteemalle 6-12vuotiaille päiväleiri erähengessä. Lieiin sisältyy välipalat ja lounas. Mukaan mahtuu 30 lasta. Osallistumismaksu 10 euroa.

Ilmoittautumiset: Tuula Vainio-Syrjälä tuula.vainioatgmail.com  tai puh:0400531721

Kysyttävää? Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Elina Mäkelä
nuorisovastaava