Nuorten vaikuttajien ryhmä

Nuorten vaikuttajien ryhmän tarkoitus on mahdollistaa nuorten osallistuminen Metsästäjäliiton keskeiseen päätöksentekoon ja vaikuttamistyöhön. Ryhmä on tarkoitettu kaikille alle 29-vuotiaille nuorille.

Ryhmä käsittelee ajankohtaisia metsästyspoliittisia ja Metsästäjäliiton järjestöön liittyviä asioita. Ryhmän käsiteltävänä ovat myös Metsästäjäliiton hallituksen päätettävänä olevat asiat soveltuvin osin (metsästyspoliittiset kysymykset ja järjestöasiat). Ryhmä voi myös tehdä esityksiä liittohallitukselle. Ryhmän ensisijainen toimialue on nuorisotyö ja sen kehittäminen ja tuominen esille.

Ryhmä sitoutuu noudattamaan toiminnassaan Metsästäjäliiton arvoja ja toimintaperiaatteita.

Nuoret myös suunnittelevat tapahtumia ja voivat omalla aktiivisuudellaan nostaa nuorten asioita esille.

Hae mukaan vaikuttajaryhmään

Ryhmään haetaan mukaan ottamalla yhteyttä oman piirin toiminnanjohtajaan.

Tutustu nuoriin vaikuttajiin

Niko Uronen Varsinais-Suomi, Raisio

Toimin tämän ryhmän puheenjohtajana. Ehdoton lempimetsästysmuotoni on hirven ajojahti.

Olen toiminnassa mukana koska nuorissa on metsästyksen tulevaisuus ja haluan olla mukana päättämässä nuorten asioista!

Voit halutessasi ottaa yhteyttä : nuoretatmetsastajaliitto.fi

Atte Panttila Pohjanmaa

Toimin ryhmän varapuheenjohtajana. Aloitin metsästysharrastuksen 13-vuotiaana. Metsästän pääosin sorkkaeläimiä, mutta mahdollisuuksien mukaan pyrin olemaan mukana erilaisissa jahdeissa.

Minulla on 2 mäyräkoiraa, joiden kanssa metsästän ja käyn rodunomaisissa taipumuskokeissa/kilpailuissa. Lähdin Nuoret metsästäjät ryhmään, koska haluan parantaa nuorten mahdollisuuksia sekä antaa heille hyviä kokemuksia metsästysharrastuksesta.

Saana Niemi   Etelä-Häme

Metsästän oikeastaan melkeimpä kaikkea esim. sorkkaa, vesilintuja, kanalintuja sekä pienpetoja.

Omistan itse yhden karjalankarhukoiran mutta perheessämme on tämän lisäksi toinen karhukoira, yksi karkeakarvainen saksanseisoja (maaliskuussa tulossa toinen) sekä plotti.

Olen toiminnassa mukana koska haluan vaikuttaa asioihin ja kertoa ihmisille tällein nuoren ihmisen kannalta metsästyksestä ja yleisestikin luonnosta.

Iiris Teräs Pohjois-Häme, Kuhmoinen

Olen kulkenut metsästyksen parissa 8-vuotiaasta. Lähdin tähän ryhmään mukaan, koska haluan oikoa mahdollisia väärinkäsityksiä metsästyksen suhteen ja olla mukana vaikuttamassa nuorten metsästyksen näkyvyyteen sekä mahdollisesti innostaa uusia nuoria lajin pariin.

Itsellä jahtimuodoista on syksyisin hirvijahti pääpainona. Toisinaan käyn myös kyttäämässä peuraa. Kotoa löytyy jämtlanninpystykorva, Rölli hirvitouhuihin.

Aatu Tuppurainen Pohjois-Savo, Siilinjärvi

Lempijahtini on ehdottomasti jäniksen metsästys suomenajokoiralla.

Olen nuorisotoiminnassa mukana koska haluan nuorten ääntä ja mielipiteitä esille tähän hienoon harrastukseen!

Tomas Korhonen Kainuu, Kajaani

Kaikenlaisia metsästys muotoja harrastan, mutta ehdoton ykkönen on metsäkanalinnustus!

Toiminnassa olen mukana syystä, että Mielestäni on tärkeää pitää suomalaista metsästys kulttuuria yllä, jota etenkin nuoret pääsisivät kokemaan ja tarjoamaan mahdollisuudet kokea.

Karlo Ruotsalainen Tampere

Olen Karlo Ruotsalainen Tampereelta ja aloittanut metsästyksen 14-vuotiaana. Yritän harrastaa metsästystä mahdollisimman laajasti ja saada monipuolisesti kokemuksia eri jahtimuodoista.

Eniten kuitenkin harrastan sorkkaeläinjahtia, joista erityisesti peurajahti on mieleeni.

Aatu Koliini Pohjanmaa, Peräseinäjoki

Metsästyskortin hankin, kun olin 8-vuotias ja siitä lähtien on tullut joka kausi metsästeltyä. Meillä on kolme norjanharmaata hirvikoiraa, Amerikan kettukoira ja dreeveri. Eniten tulee metsästettyä sorkkaeläimiä mutta käyn myös paljon alkukaudesta kyyhky ja sorsametsällä.

Lähdin mukaan nuorten vaikuttajien toimintaa koska haluan että jatkossakin muut nuoret saavat metsästää ja pääsevät tämän mahtavan harrastuksen pariin.

Heikki Rasilainen Varsinais-Suomi, Pöytyä

Lempi metsästysmuotoni on peuran ajojahtia yhdessä karkeakarvaisten mäyräkoirien kanssa.

Lähdin toimintaan mukaan, koska metsästys on lähellä sydäntä ja pidän erilaisten tapahtumien järjestämisestä metsästyksen yhteydessä.

Markus Korkea-aho Keski-Suomi, Tikkakoski

Lempimetsästysmuotona kanalinnut.

Olen toiminnassa mukana, koska laji on todella perinteikäs ja kokemusrikas ja toivon, että mahdollisimman moni pääsisi sitä kokeilemaan ja oppisi sitä kautta arvostamaan luontoa ja metsästystä lajina.