Leirit 2021

Metsästys Metso- leiri
Koronavirusepidemia vaikeuttaa kaikkien toimintaa. Täältä sivulta löydät ajankohtaisen tiedot kesän leireistä. Noudatamme viranomaisten ohjeistuksia ja seuraamme paikkakuntakohtaisia tilanteita. Kannustamme leirijärjestäjiä miettimään vaihtoehtoja leireille ja rakennamme nuorille metsästykseen ja eräilyyn liittyviä verkkomateriaaleja.

Vuoden 2021 Metsästäjäliiton nuorisoleirit löydät täältä. Tapahtumakalenterin auettua kaikki leirit löytyvät myös sieltä.
Sivu päivittyy sitä mukaa kuin leirejä varmistuu. Leirit ovat piireittäin aakkosjärjestyksessä. MiniMetso leirit (9-12-vuotiaiden päiväleirit) löydät omalta välilehdeltään.

Metsoleirit 2021 (päivämäärät tarkentuvat kevään kuluessa)

Päivitämme leirilistausta helmi-maalikuun 2021 aikana.

Etelä-Häme

AmmuntaMetsoleiri, Lopen Ampumaurheilukeskus

19.-21.3.2021

Paikka: Lopen Ampumaurheilukeskus, Nummenrannantie 769, 12920 Topeno

Ilmoittautuminen 1.2.2021 alkaen. Leirin hinta 80€, sisaralennus 20€. Leiri on tarkoitettu 12 – 17-vuotiaille. Max 20 osallistujaa.

Leiri sisältää monipuolista metsästysammuntaharjoittelua, luotilajeina metsästyshirvi ja metsästysluodikko, haulikkolajeina metsästystrap, metsästyshaulikko ja compak. Leiri soveltuu vasta-alkajille ja harrastukseen tutustuville, sekä ammuntaa jo harrastaville nuorille.

Osallistuaksesi leirille, et tarvitse metsästyskorttia tai omia aseita. Majoittuminen sisätiloissa, joissa käytössä sisäwc:t ja sauna.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset: ida.mari.toivonenatgmail.com

Kainuu

Metso-leiri, Sotkamo

14.-17.6.2021

Leiri on tarkoitettu 10-16-vuotiaille lapsille ja nuorille. Ohjelmassa painotetaan tekemällä oppimista mm. vesilintukosteikon perustaminen, ampumakoulutus ampumaradalla, koiratoimintaa, kalastusta ja mukavaa yhdessäoloa. Leirillä on mahdollista suorittaa metsästäjätutkinto ja hirvenammuntakoe.

Leiri maksaa 175 euroa, sisältäen majoituksen, ruokailut ja materiaalit. Metsästäjätutkintoon ja hirvenammuntakokeeseen osallistuvilta peritään erilliset tutkintomaksut.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: Kainuun piirin toiminnanjohtaja Juhani Voutilainen: puh.050 354 7276 tai juhani.voutilainenatmetsastajaliitto.fi tai

kirjeitse

METSO-LEIRI / SML Kainuun piiri, Erärannantie 2 74390 Laakajärvi

Ilmoittautumisen yhteydessä mainitse osallistutko metsästäjätutkintoon ja mahdolliset erityisruokavaliot. Ilmoittautuminen 25.5. mennessä.

Kymi

Metso-leiri, Jaala

2.-6.8.2021

Paikka: Kestikartano Aurantola (Aurantolantie 525, 47710 Jaala)

Leiri on tarkoitettu metsästyksestä kiinnostuneille lapsille ja nuorille 9-14-vuotiaille. Leirillä tutustutaan metsästykseen käytännön tekemisen kautta mm. ampumisen harjoittelua, erätaitoja, tutustumista metsästyskoiriin ja paljon muuta.

Leirimaksu 190 euroa. Lisäksi metsästäjätutkinnon suorittajille tutkintomaksu 20 euroa.

Ilmoittautumiset sml.kymenpiiriatco.inet.fi tai kirjeitse SML Kymen piiri, Teerenkuja 5, 45740 Kuusankoski. Ilmoittautuessa kerro seuraavat tiedot: nimi, ikä, osoite, puhelin kotiin, huoltajan nimi, suorittaako metsästäjätutkinnon ja mahdolliset erityistarpeet tai ruoka-allergiat.

Lappi

Metso-leiri, Pessalompolo

15.-18.7.2021

Ampumapainotteinen metsoleiri Jupon Erän Miekojärven eräpalvelukeskuksessa. Täysihoitohinta koko ajalta 150e.

Ilmoittautuminen kesäkuun loppuun mennessä: www.juponera.fi-sivuston kautta.

Tiedustelut: Samuli Harjuvaara: samuli.harjuvaaraatgmail.com

Metso-leiri, Orimattila 20.–24.6.2021

Salusjärven leirikeskus. Leirillä on mahdollista suorittaa metsästystutkinto.

Metsoleiri tarjoaa osallistujille mm: erähenkisiä elämyksiä, eläinten tunnistamista, ensiaputaitoja, riistanhoitotaitoja, ammunnan koulutusta ampumaradalla sekä ilmakivääri- ja jousiammuntaa. Uintia, saunomista ja onkikilpailut ym.

Noudatamme koronarajoituksia ja varmistamme turvallisen osallistumisen.

Hinta 195 euroa, sisältää vakuutuksen.

Ilmoittautumiset sähköpostilla: pertti.oksanenatphnet.fi

Tiedustelut: Pertti Oksanen 0400 459 222 tai pertti.oksanenatphnet.fi

Haluatko leirin listalle? Ole yhteydessä!

Elina Mäkelä
nuorisovastaava