Metso-leirit

Metso-leiri
Metso-leirit ovat 10-16 -vuotiaille metsästyksestä kiinnostuneille nuorille suunnattuja leirejä. Leireillä opetellaan eränkäyntiin, riistanhoitoon, metsästykseen ja ampumiseen liittyviä asioita.
Löydät leirilistauksen omalta välilehdeltään Leirit 2023 alta.

Leirilista täydentyy kevään 2023 aikana kunhan seurat saavat pidettyä vuosikokouksen.

Metso-leirit ovat 10−16-vuotiaille metsästyksestä kiinnostuneille nuorille suunnattuja leirejä. Leirin kesto on yleensä 3–5 päivää. Leireillä opetellaan eränkäyntiin, riistanhoitoon, metsästykseen ja ammuntaan liittyviä asioita. Ohjelma sisältää usein myös ampuratapäivän ja mahdollisuuden tutustua metsästyskoiriin. Metso-leirille voivat osallistua kaikki riippumatta siitä, onko aikaisempaa metsästyskokemusta. Leirit tarjovatkin hyvän mahdollisuuden tutustua metsästykseen ja ensiaskeleet eräpolulle.

Metso-leirillä voi usein suorittaa myös metsästäjätutkinnon. Tutkintoon voi valmistautua lukemalla Metsästäjäopasta ja harjoittelemalla Suomen Riistakeskuksen Riista-infossa.

Ota seurantaan Metsästäjäliiton nuorten oma Instagram-tili @metsastajaliiton_nuoret

Antti Mäkinen
Nuorisotyön asiantuntija