Valkohäntäpeuran poikkeusluvasta tehty valitus

28.09.2021 14:15

Suomen Metsästäjäliitto on saanut Hämeenlinnan hallinto-oikeudelta tiedon, että Metsästäjäliiton hakemasta ja Suomen riistakeskuksen myöntämästä poikkeusluvasta 2021-3-000-22184-7 on tehty valitus. Poikkeuslupa mahdollistaa keinovalojen ja yötähtäinten käytön tihentymäalueilla käynnissä olevan metsästyskauden aikana.

Hämeenlinnan hallinto-oikeus on 24.9. tekemässä päätöksessään todennyt, että valitus siirretään Helsingin hallinto-oikeuden käsiteltäväksi. Siirto johtuu siitä, että valitus koskee Suomen riistakeskuksen päätöstä, jolloin valitus tulee käsitellä päätöksen tehneen viranomaisen päätoimipaikan hallinto-oikeudessa.

Valituksessa vaaditaan poikkeuslupapäätöksen kumoamista ja päätöksen täytäntöönpanon välitöntä keskeyttämistä. Toistaiseksi valitukseen ei siis ole saatu lopullista hallinto-oikeuden päätöstä. Metsästäjäliitto tiedottaa tilanteesta heti, kun valitukseen saadaan Helsingin hallinto-oikeuden päätös.

Lisätietoja:

Perustietoa sekä usein kysytyt kysymykset: https://metsastajaliitto.fi/valkohantapeura

Hakuohjeet: https://metsastajaliitto.fi/ohjeistuspoikkeuslupaan

Kysyttävää? Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Teemu Simenius
järjestöpäällikkö