Vuonna 2021 tulee kuluneeksi 100 vuotta Metsästäjäliiton perustamisesta. Tätä merkkipaalua halutaan juhlistaa vuoden aikana monin eri tavoin ja juhlavuosi näkyy kaikessa Metsästäjäliiton toiminnassa vuonna 2021.

Metsästäjäliitto täyttää 100 vuotta

29.12.2020 10:12

Juhlavuoden teemana on Yhteisellä eräpolulla. Juhlavuoden näkyvin elementti on Metsästäjäliiton uudistettu metsologo, joka saa juhlavuoden ajaksi päivitetyn, kullanvärisen ilmeen. Tunnukseen lisättiin juhlavuodeksi pystyyn aseteltu numero 100, jonka yhteen kiinnitetyt nollat muodostavat haulikon piippujen päät jyvineen.

Historian siipien havinaa

Metsästäjäliiton historiaan voi perehtyä tarkemmin, kun juhlavuoden kunniaksi kirjoitettu 100-vuotishistoriikki julkaistaan keväällä 2021. Historiikin kirjoittaa tohtori Tero Halonen. Myös eräneuvos Juha K. Kairikon kirjoittamasta Seitsemän vuosikymmentä metsästykselle -kirjasta otetaan rajoitettu uusintapainos. Molemmat kirjat voi tilata julkaisemisen jälkeen Eräkontin verkkokaupasta. Myös diginatiiveille avataan loppukesästä 2021 Metsästäjäliiton historiaan keskittyvä verkkosivusto yhteistyössä Suomen Metsästysmuseon kanssa.

Liiton jäsenjulkaisun Jahti-lehden ja sen edeltäjät Urheilumetsästys ja Suomen Metsästäjä ja sitä edeltävät jäsenjulkaisut vuoteen 1921 asti digitoidaan kaikille jäsenille luettavaksi. Ne löytyvät myöhemmin OmaMetso -jäsenpalvelusta.

Juhlavuoden tuotteita

Vuonna 20221 lanseerataan liiton logolla varustettuja tuotteita. Yhteistä eräpolkua juhlistamaan on kehitetty Laitilan Wirvoitusjuoma -tehtaan kanssa Metsästäjä-olut. Sitä on saatavissa vuoden alusta lähtien hyvin varustelluista kaupoista kautta maan. Myös suomalainen Marttiini on valmistanut Metsästäjäliitolle juhlapuukot, jotka ovat tilattavissa Eräkontin kautta.

Juhlavuoteen voit tutustua 100-vuotisjuhlasivuillamme sekä sosiaalisessa mediassa hashtagilla  #metsästäjäliitto100