Ilmoittaudu mukaan Metsästyskoiraviikonloppuun

Metsästäjäliitto, riistakeskus, Kennelliitto ja metsästyskoirajärjestöt haastavat metsästysseurat, riistanhoitoyhdistykset ja metsästyskoirayhdistykset mukaan Metsästyskoira -viikonloppuun 27.–28.10. Tavoitteena on järjestää ympäri Suomea tapahtumia, joissa lapset, nuoret ja perheet pääsevät tutustumaan metsästyskoiriin ja metsästysharrastukseen.

Tapahtuma voi olla oikea metsästyspäivä, jossa esitellään koirien toimintaa käytännössä tai esittelytapahtuma, jossa koiraharrastajat kertovat metsästyskoirista ja lapsiperheet pääsevät tutustumaan koiriin. Molempiin vaihtoehtoihin on tarjolla esimerkkiohjelmat. Tapahtumassa voi olla mukana useita eri rotuja tai voi keskittyä yhden rodun tai metsästyskoiratyypin esittelyyn.

Metsästyskoirapäivä tarjoaa hyvän mahdollisuuden kertoa metsästyksestä ja metsästyskoiraharrastuksesta myös suurelle yleisölle. Teemapäivänä on oiva tilaisuus tuoda esille metsästyskoirien tärkeää roolia riistakantojen hallinnassa ja suurriistavirka-avussa.

Lisätietoa ja ideoita

Tapahtumasta kerrotaan lisää Metsästyskoiraviikonloppu-sivuilla. Myös muut mukana olevat järjestöt ja yhdistykset tarjoavat lisätietoa.

Tapahtumasta kannattaa ilmoittaa hyvissä ajoin oman alueen Metsästäjäliiton piirille sekä kennelpiirille, ettei tule päällekkäisiä tapahtumia samalle paikkakunnalle. Voitte myös helpottaa järjestelyjä toteuttamalla päivä useamman toimijan yhteistyönä. Näin tapahtumaan saadaan mukaan useita eri rotuja.

Tapahtumaan voi ilmoittautua lomakkeella. Ilmoittautuneet seurat ja yhdistykset saavat käyttöönsä muun muassa esimerkkiohjelmat, markkinointiapua sekä neuvontaa.

Yhdessä tekemällä uudet harrastajat pääsevät mukaan, ja samalla varmistamme, että suomalaisen metsästäjän vierellä kulkee nelijalkainen metsästyskaveri jatkossakin. Tarjotaan yhdessä nuorille mahdollisuus tutustua hienoon metsästyskoiraharrastukseen!