Tule tapaamaan meitä messuille ja kuulemaan eräalan viimeisimmät kuulumiset. Osastomme numero on U 480.

Tavataan Riihimäen erämessuilla!

19.05.2022 07:38
Erämessujen kuva

Pitkän odotuksen jälkeen erämessut järjestetään taas Riihimäellä 9.-12.6.2022. Mukava päästä näkemään taas jäseniä ja muita eräelämästä kiinnostuneita kasvotusten pitkän tauon jälkeen! Tule tapaamaan meitä ja juomaan kanssamme nokipannukahvit!

Metsästäjäliiton osastolla voi tutustua mm. maa- ja metsätalousministeriön rahoittamaan hankkeeseen, jonka tarkoituksena on aktivoida kesämökkiläisiä pyytämään pienpetoja joko itse tai pyytämään apua oman alueen metsästäjiltä.

Haitallisiksi vieraspedoiksi luokitellut supikoira ja minkki uhkaavat Suomen luonnon monimuotoisuutta. Minkki ja supikoira pesärosvoina tuhoavat Suomessa etenkin muutoinkin taantumassa olevien vesilintujen munia, poikasia ja hautovia emoja. Vieraspedoista etenkin supikoiran on todettu olevan pesäsaalistaja ja minkki tuhoaa myös lintujen poikasia ja hautovia emolintuja. Vieraspedot saattavatkin tuhota alueen lintujen poikastuoton jopa totaalisesti tai ainakin vahingot ovat hyvin merkittäviä.

Osastolla on mm. tietokilpailu, nokipannukahvit sekä Eräkontti Oy:n myyntipiste.  Metsästäjäliiton osastolla voi tutustua Metsästäjäliiton toimintaan ja liiton jäsenille jaettavaan Jahti-lehteen.

Riihimäen Erämessut

Kysyttävää? Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Suvi Honkavaara
järjestökoordinaattori