Suurpetoasiat puhuttavat. Korkeimman hallinto-oikeuden päätöksillä suurpetojen metsästyksen poikkeusluvat on asetettu toimeenpanokieltoon yksi toisensa jälkeen vuoden 2022 jälkeen. Metsästäjäliitto on tehnyt suurpetojen kannanhoidolliseen metsästykseen liittyvää edunvalvontaa vuosien ajan. Oheisesta diasarjasta voi palauttaa mieliin tapahtumia 2020-luvulla.

Suurpetovaikuttaminen on vienyt jo vuosia

11.10.2024 13:24

Maa- ja metsätalousministeriön suurpetotyöryhmällä on suuri vastuu kannanhoidollisen metsästyksen lainsäädännön ja hallinnon kehittämisessä. Juuri tänään 11.10.2024 ministeriö ilmoitti, että työryhmälle on annettu jatkoaika 30.11.2024 asti. Toivottavasti ryhmä saa aikaan kattavat esitykset niin, että suurpetojen poikkeuslupien myöntämisen lainsäädännön pohja ja lupien perustelut saadaan tuotettua luontodirektiiviä rikkomatta niin, että luvat kestävät valitusten jälkeen oikeuslaitoksen käsittelyssä.

Diasarja:
Suurpetoedunvalvonta 2020-2024