Metsästäjäliitto yhdessä Luken ja Riistakeskuksen kanssa lähetti tänä syksynä sorkkaeläimiä kaataneille metsästäjille verkkokyselykutsun sähköpostitse. Kysely on tarkoitettu luotiaseilla sorkkaeläimiä kaataneille.

Sorkkaeläinten metsästäjä, vastaa kyselyyn: millä luodeilla ammut?

03.12.2021 12:54

Kannustamme vastaamaan kyselyyn. Kyselyn on lähettänyt Marko Svensberg otsikolla Riistaluotikysely. Sähköpostissa oleva linkki on henkilökohtainen.

Vastanneiden kesken arvotaan Suomen Metsästäjäliitto ry:n lahjoittamat Corrotech 16K turvakaappi digilukolla (arvo 1 330€), Reolink Go riistakamerapaketti (arvo 299€) sekä Metsästäjäliiton 100-v juhlapuukko (arvo 99,90€).

Kyselyn tarkoitus

Viime vuosina on valmisteltu kotimaista ja kansainvälistä lainsäädäntöä koskien lyijyn ja muiden metallien käyttöä kiväärin patruunoissa. Tämä työ tarvitsee tuekseen pätevää tietoa nykytilanteesta eri patruunoiden käytön suhteen. Tätä tietoa tuotetaan tällä kyselyllä.

Vastaathan kysymykseen viikon kuluessa. Vastaaminen vie noin 7-15 minuuttia. Yksittäisiä vastauksia käsitellään nimettöminä ja luottamuksellisena. Kerättävää aineistoa käytetään tutkimus- ja kehittämistyössä, ja kartoituksen tuloksia esitellään monipuolisesti Metsästäjä- ja Jahti-lehdissä vuoden 2022 aikana.