Metsästäjäliiton juhlavuoden yhteistyökumppani NorDis Oy lahjoitti osuuden Metsästäjäliiton 100-v. juhlavuoden aikana myydyistä tuotoista liiton nuorisotyölle ja tulevaisuuden metsästäjille.

NorDis Oy lahjoitti osuuden juhlavuoden aikana myydyistä tuotoista liiton nuorisotyölle

02.03.2022 14:13
Kuvassa Elina Mäkelä, Marko Ketola ja Jaakko Silpola.

Ilokseni voimme todeta saadun summan olevan hieno, 4 137 euroa. Se tulee auttamaan paljon Metsästäjäliiton tekemää nuorisotyötä. Summa ohjataan kokonaisuudessaan nuorten ammuntakoulutukseen. Tuemme nuorten ammuntaharjoittelua maksamalla ratamaksuja ja hankkimalla materiaaleja, jotta nuorten harjoittelu ei jää kiinni kustannuksista. Kannustamme myös ryhmäharjoitteluun, sillä harrastaminen on mukavampaa porukalla, kertoo lahjoituksen vastaanottanut nuorisotyön asiantuntija Elina Mäkelä.

Meillä Metsästäjäliitossa on erittäin osaavia ampumakouluttajia ja vapaaehtoisia, joiden panos tulevaisuuden metsästäjien kouluttamisessa on avainasemassa. Toivomme, että voimme lahjoituksen turvin huomioida myös kouluttajat ja innostaa heitä mukaan säännölliseen nuorisotyöhön.

Myös NorDis Oy:n toimitusjohtaja Marko Ketola pitää erittäin tärkeänä nuorten metsästäjien ja eränkävijöiden kouluttamista. −Nuoret ovat tulevaisuuden käyttäjiä. Nuorten keskuudessa puhaltavat jo nykyaikaiset tuulet ja ekologisuus näkyy jo nyt nuorempien patruunavalinnoissa. Bioammon ja Naturaliksen biohajoavat patruunat ovat edelläkävijöitä uudenlaisina patruunoina. Ne ovat tarkkoja ja laadukkaita ja lopuksi hylsyt voi vaikka laittaa kompostiin jälkikäsittelyyn, Ketola sanoo. Kyseiset patruunat olivat käytössä myös Metsästäjäliiton juhlajahdeissa.

Metsästäjäliiton nuorisotyö kiittää Nordisia yhteistyöstä! Avustuksen käyttöä  voi seurata kevään aikana mm. metsastajaliiton_nuoret Instagram-tilin kautta.

Lue lisää Nordisin tiedotteesta.

Kuvassa Elina Mäkelä, Marko Ketola sekä Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Jaakko Silpola.