Metsä Group rahoittaa tänä vuonna 26 luontohanketta, joista yksi on Metsästäjäliiton Mökkiläiset vieraspetopyyntiin -hanke.

Mökkiläiset vieraspetopyyntiin -hankkeelle rahoitusta Metsä Groupilta

14.06.2024 12:49

Mökkiläiset vieraspetopyyntiin -hankkeessa aktivoidaan mökkiläisiä pyytämään haitallisia vieraspetoja, eli minkkiä ja supikoiraa, joko itse tai yhteistyössä alueen metsästäjien kanssa. Supikoira ja minkki ovat valtioneuvoston asetukselle säätämässä kansallisessa vieraslajiluettelossa, supikoira myös EU:n vieraslajiluettelossa. Niiden torjunta on katsottu erittäin tärkeäksi Suomen luonnon monimuotoisuuden turvaamisen kannalta.

Hanke kuuluu maa- ja metsätalousministeriön rahoittamaan SOTKA-hankeperheeseen. Se on osa maa- ja metsätalousministeriön ja ympäristöministeriön yhteistä Helmi-elinympäristöohjelmaa.

Mökkiläiset vieraspetopyyntiin -hanke

Metsä Groupin hankerahoitukset -tiedote