Metsästäjäliiton Päättäjäpaneelissa 20.4.2024 puhuneet kansanedustajat ja EU-vaaliehdokkaat antoivat laajan tukensa metsästykseen liittyvien kysymysten ratkaisemiseen. Suomella on erinomainen hallitusohjelman metsästykseen liittyvien ongelmien ratkaisemiseen, tuotiin paneelissa esille moneen kertaan

Metsästysasiat saivat laajan tuen Metsästäjäliiton Päättäjäpaneelissa: ”Kentälle on saatava konkretiaa”

20.04.2024 13:09
päättäjäpaneeli

Suurpetojen kannanhoidollisen metsästyksen mahdollistamiseen löytyy laajaa poliittista tahtoa. Paneelissa kansallinen tie nähtiin nopeammaksi kuin EU:n luontodirektiivin liitesiirron eteneminen. Valtiovallan tervehdyksen tuonut ministeri Sari Essayah kertoi puheenvuoerossaan, että asiatuntijatyöryhmä suurpetojen poikkeuslupakäytäntöjen perustamiseksi on aloittanut työnsä.

Valkoposkihanhien ja merimetsojen saaminen metsästettäviksi lajeiksi sai myös laajan tuen panelisteilta. Panelistit hoputtivat virkamieskoneistoa saamaan asian pian kuntoon.

Ampumaratojen määrän kasvattaminen ja lyijyrajoituksia koskevat kysymykset nähtiin tärkeänä osana suomen maanpuolustuksellista potentiaalia.

Paneeliin osallistuvat:

• kansanedustaja Jenna Simula (perussuomalaiset)
  • kansanedustaja Anne Kalmari (keskusta)
  • kansanedustaja Markku Eestilä (kokoomus)
  • kansanedustaja Anders Norrback (RKP)
  • EU-vaaliehdokas Eija-Riitta Korhola (KD)
  • EU-vaaliehdokas ja vihreiden varapuheenjohtaja Silja Keränen
  • Paneelin puheenjohtajana toimi toimittaja Vesa Kallionpää

Valtiovallan tervehdyksen toi maa- ja metsätalousministeri Sari Essayah.

Metsästäjäliitto järjesti metsästyksen ajankohtaisia poliittisia kysymyksiä käsittelevän päättäjäpaneelin Helsingissä 20.4.2024. Esitys striimattiin ja sitä seuraamaan oli ilmoittautunut yli tuhat henkilöä.

Tallenne on katsottavissa alkuviikosta osoitteessa metsastajaliitto.fi/paattajapaneeli-2024

Jaakko Silpola
toiminnanjohtaja, vt. viestintäpäällikkö