Haluatko oppia ampumaan haulikolla tai kiväärillä? Vai haluatko kehittyä ampujana? Suositut Metsästäjäliiton ABC-koulutukset tähtäävät ammunnan turvalliseen harjoitteluun ja hyviin riistalaukauksiin. Tänä keväänä koulutuksia on tarjolla enemmän kuin koskaan aiemmin, sillä Metsästysammunnan ABC-koulutukset alkavat pyöriä jo ensi viikosta lähtien lähes non-stoppina Hyvinkään ampumaurheilukeskuksessa.

Metsästysammunnan ABC -koulutuksia tarjolla Hyvinkäällä koko kesän ajan

22.04.2022 11:12

Hyvinkään ABC-koulutukset vastaavat Uudellamaalla heränneeseen kiinnostukseen metsästysammuntaa kohtaan.  Hyvinkäälle koulutuksia on tulossa paljon, joten jokainen löytää varmasti itselleen sopivan ajankohdan ja koulutuksen. Koulutukset pyörivät toukokuun loppuun saakka arki-iltaisin klo 17-20. Kesäkaudella tarjolla on iltakoulutusten lisäksi aamu- ja iltapäiväaikoja, myös lauantaisin.

”Ajatuksena on se, että koulutuksen voi varata oman aikataulunsa mukaan mahdollisimman helposti. Halutessaan voi osallistua myös esimerkiksi vain naisille tai englanninkielisille suunnattuun koulutukseen”, Metsästäjäliiton ABC-ammuntojen Etelä-Suomen pääkouluttajana juuri aloittanut Matti Koho kertoo.

Vuosittain metsästyskortin suorittaa 6 000–8 000 uutta metsästäjää. Metsästäjätutkinnossa ei ole pakollisena käytännön ampumakoulutusta ja siksi Metsästäjäliitto on kehittänyt Metsästysammunnan ABC -koulutusta jo vuodesta 2015 lähtien. Metsästysammunnan ABC -koulutus on suunniteltu hiljattain metsästäjätutkinnon suorittaneille tai muuten metsästysammunnasta kiinnostuneille henkilöille.

Koulutukseen voi osallistua jo ennen metsästäjätutkintoa ja ilman omaa asetta. Koulutuksessa opetetaan ampumisen perusasiat ja koulutuksesta on hyvä jatkaa kohti itsenäistä harjoittelua. Kouluttajalta saa myös itselle sopivan uuden aseen hankintaan hyvät vinkit. Myös monet jo pidempään metsästäneet henkilöt ovat tervetulleita koulutuksiin. ”Koulutuksesta moni kokenutkin metsästäjä saa varmasti uutta varmuutta ampumiseen ja riistalaukauksiin”, Koho toteaa.

Lisätietoja:
Pääkouluttaja
Matti Koho, matti.kohoatmetsastajaliitto.fi tai 050 468 3955

Tapahtumakalenteri: (Koulutuksia tulee lisää kevään edetessä)

Metsästysammunnan ABC-koulutus: metsastajaliitto.fi/metsastajalle/metsastysammunnan-abc

Katso video koulutuksesta: vimeo.com/537574808