Haluatko oppia ampumaan haulikolla tai kiväärillä tai kehittyä ampujana? Suositut Metsästäjäliiton koulutukset tähtäävät ammunnan turvalliseen harjoitteluun ja hyviin riistalaukauksiin. Koulutukset alkavat jälleen keväällä.

Metsästysammunnan ABC -koulutuksista varmuutta ja tietoa riistalaukauksiin

10.03.2022 09:02
Vuosittain metsästyskortin suorittaa 6 000–8 000 uutta metsästäjää. Metsästäjätutkinnossa ei ole pakollisena käytännön ampumakoulutusta ja siksi Metsästäjäliitto on kehittänyt Metsästysammunnan ABC -koulutusta jo vuodesta 2015. Metsästysammunnan ABC -koulutus on suunniteltu hiljattain metsästäjätutkinnon suorittaneille tai muuten ampumisesta kiinnostuneille henkilöille. Koulutuksessa opetetaan ampumisen perusasiat ja koulutuksesta on hyvä jatkaa kohti itsenäistä harjoittelua. Koulutuksiin mahtuu kerrallaan 6–12 koulutettavaa.

”Tällaisille koulutuksille on havaittu olevan selkeä tarve ja saatu palaute koulutuksista on ollut positiivista. Täysin kokemattomilla on halu oppia ampumaan ja käsittelemään aseita turvallisesti. Mukaan tulee paljon sellaisia henkilöitä, joilla ei ole välttämättä muutoin mahdollisuutta opiskella ammuntaa käytännössä tai ei ole esimerkiksi perheessä metsästystaustaa”, sanoo Metsästäjäliiton pääkouluttaja Johanna Huotari.

Koulutukseen voi osallistua jo ennen metsästäjätutkintoa ja ilman omaa asetta. Itselle sopivan uuden aseen hankintaan saa kouluttajalta hyvät vinkit. Myös monet jo pidempään metsästäneet henkilöt ovat osallistuneet koulutuksiin. Koulutuksiin osallistujien kirjo on laaja iästä ja kokemuksesta riippumatta. Moni sanoo haluavansa oppia uutta ja saada varmuutta ampumiseen ja riistalaukauksiin. Koulutuksen on myös koettu madaltavan kynnystä tulla ampumaradalle yksin tai metsästyskaverin kanssa", Huotari sanoo.

Lisätietoja:
Pääkouluttaja Johanna Huotari, puh. 050 535 5497, johanna.huotariatmetsastajaliitto.fi ()

Metsästysammunnan ABC-koulutus >> metsastajaliitto.fi/metsastajalle/metsastysammunnan-abc

Tapahtumakalenteri: (Koulutuksia tulee lisää kevään edetessä) >> metsorekisteri.metsastajaliitto.fi/Tapahtumanhallinta/tapahtumakalenteri.aspx