Tasavallan presidentti Sauli Niinistölle luovutettiin Peräseinäjoella kaadetun hirven paisti Suomen Metsästäjäliiton 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi. Luovutus tapahtui tasavallan presidentin virka-asunnolla Mäntyniemessä 21.10.2021.

Metsästäjät luovuttivat hirvipaistin tasavallan presidentille

22.10.2021 13:05
Kuvateksti: Presidentti Niinistö ja hänen vierellään Peräseinäjoen Metsästysseuran pj Juhana Virtanen sekä Suomen Metsästäjäliiton puheenjohtaja Tuomas Hallenberg sekä varapuheenjohtaja Ilkka Mäkelä.

Metsästäjäliiton puheenjohtaja Tuomas Hallenberg kiitti presidenttiä tapaamismahdollisuudesta.

− Kiitän lämpimästi 100-vuotiaan Suomen Metsästäjäliiton puolesta tasavallan presidenttiä mahdollisuudesta vierailla Mäntyniemessä tuoden terveiset upeasta luonnostamme ja suomalaisilta metsästäjiltä.

Peräseinäjoen Metsästysseuran puheenjohtaja Juhana Virtanen kertoi tuntemuksistaan:

− Oli ilo ja kunnia meidän paikallisten metsästäjien ja koko metsästäjäkunnan puolesta luovuttaa jahdissamme kaadetun hirven paisti tasavallan presidentille.

Peräseinäjoen Metsästysseura on suuri 750 jäsenen seura, joka järjesti Metsästäjäliiton juhlavuoden hirvijahdin 9. lokakuuta 2021. Yhteen Suomen suurimmista kansalaisjärjestöistä Suomen Metsästäjäliittoon kuuluu yli 145 000 metsästäjää. Metsästäjäliitto perustettiin vuonna 1921 eli tasan sata vuotta sitten.

Kuvassa Presidentti Niinistö ja hänen vierellään Peräseinäjoen Metsästysseuran pj Juhana Virtanen sekä Suomen Metsästäjäliiton puheenjohtaja Tuomas Hallenberg sekä varapuheenjohtaja Ilkka Mäkelä. Kuva: Matti Porre/Tasavallan presidentin kanslia