Metsästäjäliitto etsii riista- ja kalakerhojen järjestämisestä kiinnostuneita tahoja kaudelle 2024–2025. Metsästäjäliitto koordinoi kerhoja ja huolehtii mukaan lähtevien järjestäjien puolesta rahallisen avustuksen hakemisesta.

Tuemme riista- ja kalakerhojen järjestäjiä avustushakemuksilla

28.11.2023 11:11

– Riista- ja kalakerhojen tavoitteena on tutustuttaa nuoria luontoon, eränkäyntiin, metsästykseen ja kalastukseen liittyviin teemoihin. Samalla luodaan heille uusia harrastusmahdollisuuksia ja tarjotaan tilaisuus eräaiheiseen toimintaan yhdessä samanikäisten kanssa, kertoo Metsästäjäliiton nuorisotyön asiantuntija Antti Mäkinen.

Kerhoja voivat järjestää niin yhdistykset kuin yksittäiset aktiivit. Metsästäjäliitto on jo vuosien ajan koordinoinut avustushakemuksia riista- ja kalakerhoille, ja mukaan mahtuu uusiakin toimijoita.

Metsästäjäliiton hakeman avustuksen piiriin pääsee mukaan toimittamalla kerhon alustavan toimintasuunnitelman ja järjestäjän yhteystiedot 10.12.2023 mennessä nuorisotyön asiantuntija Antti Mäkiselle. Avustuksella tuetaan kerhoja, joiden toiminta sijoittuu aikavälille 1.8.2024–31.5.2025 ja kohderyhmänä ovat 7–18-vuotiaat lapset ja nuoret.

Antti Mäkinen
Nuorisotyön asiantuntija