Liiton puheenjohtaja ja toiminnanjohtajat ovat viimeksi tänään perjantaina 3.11. keskustelleet kansallisen suurpetolainsäädännön kehittämisen mahdollisuuksista niin pääministeri Orpon kuin maa- ja metsätalousministeri Essayahin kanssa.

Metsästäjäliitto neuvotellut suurpedoista ministerien kanssa

03.11.2023 21:22

Liiton mielestä suurpetojen metsästyslainsäädöntä on muutettava, Ruotsin lainsäädäntö toimii tässä hyvänä esimerkkinä. Liitto on tehnyt päättäjille juridisia selvityksiä ja esityksiä lakimuutoksiksi. Metsästäjäliiton ajama hallitusohjelman kirjaus "Suurpetojen kannanhoidollinen metsästys turvataan lainsäädännöllä" antaa hyvän pohjan työlle.

Voit vaikuttaa myös itse kansanedustajiin kertomalla suurpetojen kannanhoidollisen metsästyksen merkityksestä.

Tällä viikolla metsästäjien huoli suurpetojen metsästyksen jatkuvuudesta on ollut esillä Metsästäjäliiton lausunnoissa mm.

Ylen Radio Suomen Päivässä jossa Metsästäjäliiton luonnon- ja riistanhoitopäällikkö Ere Grenfors kertoi karhun kannanhoidollisen metsästyksen olevan tärkeää muun muassa SRVA-toiminnan jatkumisen kannalta.

Maaseudun Tulevaisuuden videohaastattelussa Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Jaakko Silpola muistutti mm. hallitusohjelmassa olevasta lupauksesta suurpetojen kannanhoidollisen metsästyksen jatkuvuudesta.

Pohjois-Savon piirin toiminnanjohtaja Mirva Lukkarinen Ylen Uutisissa ilveksen metsästyksestä.

Jaakko Silpola
toiminnanjohtaja, vt. viestintäpäällikkö