Metsästäjäliiton kevätliittokokous pidettiin 24.4.2021. Suomen Metsästäjäliitto perustettiin samana päivänä sata vuotta aiemmin. Liittokokouksessa kunnioitettiin Metsästäjäliiton juhlapäivää eri tavoin.

Metsästäjäliiton kevätkokouksessa juhlistettiin 100-vuotiasta järjestöä

24.04.2021 13:44

Sata vuotta sitten perustetun Metsästäjäliiton tavoitteeksi asetettiin järjestyksen luominen jahtimaille, metsästyslakien kunnioituksen ja hyvien metsästystapojen edistäminen sekä metsästäjien valistaminen. Metsästäjäliitto hoitaa yhä näitä samoja tehtäviä, joita varten se perustettiin sata vuotta sitten.

Metsästäjäliiton puheenjohtaja Tuomas Hallenberg kuvaili liiton 100 vuoden syntyä ja kehitystä: ”Tarvitaan ihmisiä, joilla on näkemyksiä ja kykyä toteuttaa visioita. Yksitoista perustajaseuran edustajaa tuskin arvasivat perustamiskokouksessa, että sadan vuoden päästä liitossa on jäseninä 2 672 metsästysseuraa ja yli 145 000 metsästäjää.”

Ennen kevätliittokokousta muistettiin Metsästäjäliiton ensimmäistä puheenjohtajaa Daniel Johannes Wadénia, jonka haudalle laskettiin muistoseppele ennen kokousta. Seppeleen laskusta on video täällä.

Kurikan metsästysseura on vuoden metsästysseura

Kevätliittokokouksessa julkistettiin vuoden 2021 metsästysseura, joka on Kurikan Metsästysseura ry Liiton Pohjanmaan piiristä. Seura on perustettu vuonna 1927 ja siihen kuuluu 626 jäsentä. Vuoden metsästysseuran tunnustuksella Metsästäjäliitto haluaa nostaa esiin hyviä metsästysseurojen käytäntöjä ja toimintatapoja. ”Kurikan Metsästysseuralla on esimerkillistä nuorisotyötä, kattavaa kennel-, ampumaharrastus- ja talkootoimintaa, hyvät maanomistajasuhteet ja arvostettavaa sidosryhmäyhteistyötä esimerkiksi seurakunnan kanssa”, Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Jaakko Silpola kertoo valinnan perusteista.

Henkilöjäsenkampanja jatkuu

Kevätliittokokous vahvisti myös vuoden 2020 vuosikertomuksen ja tilinpäätöksen. Kokouksessa päätettiin jatkaa henkilöjäsenkampanjaa 35 euron vuosimaksulla juhlavuoden loppuun asti.

Etäyhteyksien välityksellä järjestettyyn Liiton kevätkokoukseen osallistui yhteensä noin 50 piirien edustajaa ja muuta osanottajaa.

Lisätietoja:
Toiminnanjohtaja Jaakko Silpola, puh. 050 406 4836, jaakko.silpolaatmetsastajaliitto.fi