Maa- ja metsätalousvaliokunnan puheenjohtaja, kansanedustaja Jenna Simula muistutti Metsästäjäliiton Edunvalvontaseminaarissa 16.11.2023, että Suomessa on historian metsästysmyönteisin hallitusohjelma. Hän muistutti, että ongelmia on ja tulee olemaan, mutta siksi kirjaukset ja linjaukset ovat olemassa.

Maa- ja metsätalousvaliokunnan pj Simula: Suurpetojen metsästyksen turvaaminen on välttämätöntä

16.11.2023 12:55

Kansanedustaja Simula korosti, että metsästyksellä on merkitystä koko yhteiskunnalle. Metsästys on hänen mukaansa ratkaisu, ei ongelma ja korosti, että suurpetojen kannanhoidollisen metsästyksen turvaaminen on välttämätöntä.

Vaikka Euroopan Unionissa hänen mukaansa puhaltaa muutoksen tuulet, tarvitaan myös kansallisia toimia. Edustaja Simula korostikin, että maa- ja metsätalousvaliokunta on jo linjannut, että on asetettava vähimmäisrajat suurpedoille.

Simula lähetti terveisiä metsästäjille todeten, että haasteita tulee eteen kaikkialta. Siihen hän kuitenkin lisäsi: ”Sydämestäni lupaan, että töitä teemme täysillä. Yhteistyössä on voimaa, käytetään sitä, yli puoluerajojen.” Lopuksi hän vielä muistutti: ”Ollaan yhdessä ylpeitä siitä, että olemme metsästäjiä.”

Linkki: kansanedustaja, maa- ja metsätalousvaliokunnan pj Jenna Simulan esitys (PDF)