The European Federation for Hunting and Conservation (FACE) on julkaissut lyijyammusoppaan, jonka Metsästäjäliitto on kääntänyt suomeksi.

Lyijyammusopas on julkaistu

21.03.2022 14:49

FACE on Euroopan metsästäjäjärjestö, joka edustaa Euroopan seitsemää miljoonaa metsästäjää ja sen tarkoitus on edistää kestävää metsästystä Euroopassa. Metsästäjäliitto edustaa Suomea FACEssa.

Oppaan tavoitteena on auttaa metsästäjiä ja muita ampujia ymmärtämään lyijyttömien ja lyijypatruunoiden erot. FACEn laatiman sivuston tavoitteena on näyttää metsästäjille, kuinka lyijyriskejä voidaan hallinnoida. On selvää, ettei lyijylle ole täysin korvaavaa vaihtoehtoa, mutta lyijyttömät patruunat toimivat kuitenkin riittävän tehokkaasti, kunhan metsästäjät käyttävät niitä oikein.

Tutustu oppaaseen >> metsastajaliitto.fi/lyijyammusopas