Kemikaalivirasto joutui avaamaan uudelleen julkisen kuulemisen lyijyammuksia koskevassa rajoitusasiassa | Suomen Metsästäjäliitto

07.07.2022 19:55

Euroopan komission väliintulon jälkeen Euroopan kemikaalivirasto (ECHA) avasi 6.7.2022 kolmen kuukauden mittaisen kohdennetun kuulemisen tiedoista, joita käytetään riistanlihan lyijyn aiheuttamien riskien määrittämiseen (linkki).

Metsästäjäliitto uutisoi uudelleen avaamiseen johtaneista syistä 23.5.2022 (linkki)

FACEn johtaja Torbjörn Larsson totesi tiistaina julkaistuun uutisiin vastaten: "Tälle ei olisi ollut tarvetta, jos reilu peli olisi varmistettu alusta alkaen.  Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun oikeusasiamies puuttuu EU:n lähestymistapaan rajoittaa lyijyä ampumatarvikkeissa. Luotamme siihen, että EU:n päättäjät ovat jatkossa varovaisempia tässä kriittisessä asiassa, joka vaikuttaa suoraan lähes 10 miljoonaan eurooppalaiseen.

Lisätietoja:

Lue FACEn uutisointi asiasta tästä.

Mikäli haluat lähettää viestin Euroopan unionin päättäjille viestin reilun pelin puolesta, käy allekirjoittamassa FACEn vetoomus osoitteessa signforhunting.com

Jussi Partanen
metsästysampumapäällikkö