Metsästäjäliiton jäsenlehti Jahti säilyttää edelleen vahvan asemansa metsästäjien keskuudessa. Jahti-lehden lukijatutkimuksen 2024 tulokset kertovat, että lehti on tärkeä osa metsästäjien yhteisöllisyyttä, joka yhdistää vahvasti koko jäsenkunnan, riippumatta jäsenten taustoista, iästä tai kiinnostuksen kohteista metsästyksessä.

Jahti-lehti on edelleen metsästäjien suosikki

30.08.2024 10:23

Painettu lehti on edelleen ylivoimaisesti suosituin lehden lukumuoto, vaikka lehden digitaalinen versio on saanut hieman lisää suosiota verrattuna neljän vuoden takaiseen lukijatutkimukseen. Lukijat arvostavat erityisesti lehden monipuolista sisältöä, joka käsittelee niin metsästyksen teknisiä puolia kuin yhteisöllisiäkin teemoja. Lehti tarjoaa myös tärkeää tietoa metsästyslainsäädännöstä ja -etiikasta.

Lehden lukemiseen käytetty aika on hieman vähentynyt erityisesti nuorten keskuudessa. Lehden lukeminen on muuttunut valikoivammaksi ja lukijat odottavat yhä enemmän juuri heitä puhuttelevaa, ajankohtaista ja yllättävää sisältöä sekä oivalluksia tuottavia artikkeleita. Myös lehden ulkoasulle toivotaan pientä päivitystä.

Metsästäjäliitto on sitoutunut kehittämään Jahti-lehteä edelleen ja lukijatutkimuksen tuloksia hyödynnetään lehden suunnittelussa ja kehittämisessä, jotta se palvelisi mahdollisimman hyvin kaikkia jäseniämme.

Jahdin lukijatutkimus toteutettiin kesä-elokuussa 2024. Tutkimukseen saatiin yhteensä 1896 vastausta ja vastanneiden kesken arvottiin palkintoina Reolink Keen Ranger PT -riistakamera + aurinkopaneeli (paketin arvo 399 €) sekä kolme kappaletta Metsästäjäliiton turvallisuustuotepaketteja. Palkinnot lähtivät Simo Iso-Kokkilalle, Pertti Saarelaiselle, Tomi Reinikalle ja Jouni Janhuselle. Arvonnan voittajiin on otettu yhteyttä sähköpostitse.

Lämpimät kiitokset kaikille tutkimukseen osallistuneille!