Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt yhteensä 121 900 euron yleisavustuksen Metsästäjäliiton nuorisotyölle. Metsästäjäliiton nuorisotyön perusta  on liiton alueellisissa piireissä ja siellä tapahtuvassa aktiivisessa toiminnassa.

Iloisia uutisia nuorille metsästäjille

08.02.2022 12:44

”Metsästäjäliiton nuorisotyön keskeisimpiä toimintamuotoja ovat erilaiset leirit ja kerhot. Niissä lapset ja nuoret pääsevät käytännössä  tutustumaan luontoon, metsästykseen, eränkäyntiin ja riistanhoitoon. Metsästys tulee näin tutuksi turvallisesti ja  samanhenkisessä seurassa”, muistuttaa Metsästäjäliiton nuorisotyön asiantuntija Elina Mäkelä

Rahasta suurin osa menee suoraan Metsästäjäliiton piireille, jotta piirit voivat tuottaa mm. Metso-leirejä ja kerho toimintaa lapsille ja nuorille. Rahaa voidaan käyttää myös uusien vapaaehtoisten kouluttamiseen. ”Vapaaehtoiset ovat merkittävässä ja tärkeässä roolissa eräperinteiden ja taitojen siirtämisessä”, Elina Mäkelä sanoo.

Nyt myönnetyllä avustuksella edistetään nuorisolain tavoitteita ja lähtökohtia luomalla edellytyksiä nuorisoalan järjestössä tapahtuvalle nuorten kansalaistoiminnalle ja harrastamiselle.Tavoitteen toteuttamisessa lähtökohtina on muun muassa kestävä kehitys, terveet elämäntavat ja ympäristön ja elämän kunnioittaminen. Samalla ehkäisemme myös nuorten syrjäytymistä ja parannamme maaseudun elinvoimaisuutta sekä nuorten alueellista tasa-arvoa.

Katso video: Nuoret ja metsästys

Kysyttävää? Älä epäröi ottaa yhteyttä!

Elina Mäkelä
Nuorisotyön asiantuntija