Hirvenhiihdon SM-kisat Kajaanissa perutaan koronaviruksen aiheuttavan COVID-19 -tartuntatautiepidemian takia.

Hirvenhiihdon SM-kilpailut Kajaanissa 20. - 22.3. peruttu

12.03.2020 16:07
SM-kisat peruttu

Metsästäjäliitto on päättänyt perua Kajaanin hirvenhiihdon SM-kisat koronaviruksen aiheuttaman COVID-19 -tartuntatautiepidemian vuoksi Suomen hallituksen antamien linjausten mukaisesti.

Muiden kevään kilpailujen tilanne selviää koronavirustilanteen kehittymisen mukaan.

”Päätimme peruuttaa maaliskuun hirvenhiihdon SM-kilpailut, jotta emme ainakaan omalla toiminnallamme edistä taudin leviämistä”, toteavat Metsästäjäliiton hallituksen puheenjohtaja Tuomas Hallenberg ja kilpailun johtaja Ahti Kärkkäinen.

Kilpailuihin osallistuu yli 500 urheilijaa ja tukihenkilöä. Ensimmäiset suoritukset oli tarkoitus hiihtää Kajaanissa perjantaina 20.3. Hirvenhiihto on ampumahiihtoa muistuttava laji, jossa hiihdon ja ammunnan lisäksi on etäisyyden arviointiosuus.

Lisätietoja:

Metsästäjäliiton hallituksen puheenjohtaja Tuomas Hallenberg, puh. 040 528 6069, etunimi.sukunimiatmetsastajaliitto.fi

Kilpailun johtaja ​​​Ahti Kärkkäinen, puh. 044 348 0308, pjkajaaninampujatatgmail.com
Suomen Metsästäjäliitto – Finlands Jägärförbund ry
Kainuun piiri ry

Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Jaakko Silpola, puh. 050 406 4836, etunimi.sukunimiatmetsastajaliitto.fi