Katso video: Tervetuloa Metsästäjäliiton osastolle Riihimäen erämessuille | Suomen Metsästäjäliitto

Katso video: Tervetuloa Metsästäjäliiton osastolle Riihimäen erämessuille

03.06.2024 15:08

Tule tapaamaan meitä ja juttelemaan metsästyksestä nokipannukahvin äärelle!

Metsästäjäliiton osastolla esitellään laajasti liiton toimintaa ja jäsenetujamme. Järjestömme tämän vuoden teema on turvallisuus, joka näkyy osastolla monin tavoin. Ohjelmalavalla nähdään liiton omia staroja ja vierailevia tähtiä kertomassa ajankohtaisista aiheista ja perehdyttämässä messukävijöitä metsästyksen ja saaliinkäsittelyn saloihin.

Myös Metsästäjäliiton Sotka-levähdysalueverkoston, Mökkiläiset vieraspetopyyntiin ja Ampumaratojen Ympäristölupahankkeen asiantuntijat ovat paikalla kaikkina messupäivinä.

Osastolla on Eräkontti Oy:n myyntipiste sekä useita liiton kumppaneita kuten ST1, Subaru, If ja Corrotech. Lisäksi edustettuna ovat Suomen Ampumaurheiluliitto ja Metsästysmuseo.

Kivaa tekemistä lapsille ja nuorille löytyy liiton toimintapisteeltä Outdoor Activity Parkista, joka on vain kiven heiton päässä osastoltamme.

Toinen etäpisteemme löytyy Lopen ampumaradalta, jossa on testattavana Metsästäjäliiton kehittämä Luoticompak-ammunta. Lopelle on non-stop-bussikuljetus messualueen ja ampumaradan välillä.

Tervetuloa viettämään turvallinen hengähdystuokio messuhulinan keskellä Metsästäjäliiton osastolle U480.

Ohjelmalavalla:

Pe, la ja su klo 12
Tule tutustamaan metsästyksen aseturvallisuuteen! Samalla opit aseturvallisuuden neljä sääntöä. Metsästäjäliiton asiantuntija esittelevät myös turvalipun käyttöä.

Pe klo 13, la klo 11 ja su klo 14
Metsästäjäliiton lintuvesiasiantuntija Veli-Matti Pekkarinen valmistaa sorsan pesäputkia eli pesätuubeja ja kertoo SOTKA Levähdysalueverkosto -hankkeesta.

Pe ja la klo 14
Metsästäjäliiton Mökkiläiset vieraspetopyyntiin -hankkeen vetäjä Petri Passila esittelee ja virittää erilaisia pienpetoloukkuja pyyntiin.

Pe klo 15
“Tule seuraamaan majavan nahan muokkausta perinnenahkurimestari Hanna Noren opastuksella! Nahan jäljillä -kirjan tekijä esittelee nahkurin työkaluja, sekä luonnonmukaisen parkitustavan majavan nahalle ja majavan hännälle. Tule tapaamaan Hannaa ja tutustumaan nahkurin maailmaan!

La klo 15
Kansainvälinen trofeetuomari CCM Tiina Eklund kertoo trofeiden arvioinnista ja mittaa valkohäntäpeuran sarvet.

La klo 13 ja su klo 11
Kuusinkertainen olympiakävijä ja kiväärin olympiahopeamitalisti Juha Hirvi vierailee Metsästäjäliiton osastolla haastateltavana. Juhan haastattelun yhteydessä Suomen Ampumaurheiluliiton kivääriammunnan nuorten maajoukkueampujat Minea Terkola ja Sonja Myllys demoavat kilpavarusteissa ampumasuoritusta ja Juha kertoo, mikä suorituksessa on tärkeää.

Pe klo 14:30 ja su klo 11
Pariisin olympialaisiin valmistautuva haulikkoampuja Eetu Kallioinen (s. 1998) vierailee Metsästäjäliiton osastolla. Ala-Hämeen Ampujia edustava Kallioinen kilpailee skeet-ammunnassa ja on myös aktiivinen

Pe, la ja su klo 13:30
Suomen Riistanhoito-Säätiön asiamies Antti Saarenmaa kertoo uusista tavoista auttaa vesilintukantojamme ja edistää kestävää metsästystä.

Pe klo 11, la klo 16 ja su klo 13
Metsästysmuseon asiantuntijat kertovat metsästysturvallisuuden historiasta ja sen kehityksestä. Perjantaina aiheena on menneiden vuosien metsästysonnettomuudet ja niistä uutisointi lehdistössä, lauantaina käsitellään metsästysturvallisuuteen liittyvien varusteiden ja vaatetuksen kehittymistä ja sunnuntaina metsästyksen turvallisuuden edistyminen lainsäädännön näkökulmasta.