Metsästäjäliiton ja sen piirien omistama Eräkontti Oy tehostaa toimintaansa. Riihimäellä yli 40-vuotta toiminut eräliike siirtyy vähitellen kokonaan verkkokauppaan.

Eräkontti keskittyy nettikauppaan ja jäsenpalvelutuotteisiin

04.06.2020 15:17

Kivijalkakauppojen rooli on muuttunut globaalin verkkokaupan ja korona-pandemian myötä. Metsästäjäliiton omistama Eräkontti Oy keskittyy jatkossa palvelemaan metsästäjiä ja metsästysseuroja verkkokauppansa kautta. Riihimäellä sijaitseva Eräkontin kivijalkamyymälä tullaan sulkemaan viimeistään 1.1.2021.

Eräkontti keskittyy jatkossa ydinosaamiseensa toimien metsästäjien ja metsästysseurojen jäsentuotteiden kauppana. Eräkontin tuotevalikoimaa tiivistetään jäsenistöltä saadun palautteen pohjalta. Jäsenet saavat verkkokaupan lisäksi jäsentarjouksia Metsästäjäliiton OmaMetso-jäsenpalvelun kautta kysytyimmistä tuoteryhmistä.

Eräkontin tarjonta keskittyy jatkossa tiiviimmin seuratoiminnassa tarvittaviin tuotteisiin, kuten seura- ja metsästäjäkoulutuksen materiaaleihin, ammunnan harjoitteluun, kilpailupalkintoihin sekä muihin jäsenpalvelutuotteisiin. Metsästysseurojen ja metsästäjien tarvitsemat suorajakeluun soveltuvat erikoistuotteet, kuten riistasiemenet, suolakivet ja metsästyskoirien tarvitsema ruoka, välitetään jäsenille aikaisempaa edullisemmin hyödyntäen jäsenkunnan 150 000 hengen ostovoimaa entistä tehokkaammin.

”Tuotevalikoimaa voidaan jatkossa kasvattaa kysynnän ja tarpeiden mukaan sekä käyttäen hyväksi alan tuntemusta ja olemassa olevia hankintakanavia. Näemme, että Eräkontilla on potentiaalia kasvaa ja kehittyä verkkokauppaliiketoiminnassa. Uudistusten avulla voimme vastata asiakkaiden tarpeisiin entistä paremmin ja palvella maantieteellisesti tasapuolisesti jäsenistömme aiempaa nopeammin”, tiivistää Eräkontin hallituksen puheenjohtaja Ilkka Mäkelä Eräkontin tulevaisuudennäkymät.

Lisätietoja:

Eräkontin hallituksen puheenjohtaja Ilkka Mäkelä, puh. 0500 831 116