Metsästäjäliiton liitohallitushallitus linjasi kesäkuun kokouksessaan, että vuodesta 2024 alkaen turvalippu tulee pakolliseksi Metsästäjäliiton järjestämissä ampumakilpailuissa. Tarvittavat sääntömuutokset kirjataan metsästysampumasääntöihin syksyllä. Vuonna 2023 suositellaan lipun käyttöä. Turvalipun käyttö on osa turvallista ampumaratakäyttäytymistä. Turvallisuus on kaikkien yhteinen asia.

Aseen turvalippu pakolliseksi Metsästäjäliiton ampumakilpailuissa 1.1.2024

09.06.2023 10:09

Aseen turvalippu on pakollinen useissa ampumalajeissa ja lajiliitoissa niin Suomessa kuin maailmalla. Turvalippu ei poista aseturvallisuuden perussääntöjä, mutta lisää omalta osaltaan aseturvallisuutta ampumaradoilla. Kun turvalipun käyttö tulee osaksi normaalia aseenkäsittelyrutiinia, inhimillisen erehdyksen riski vähenee huomattavasti. Metsästäjäliitto toivoo turvalipun käytön yleistyvän myös ampumaharjoittelussa ja metsästyksessä.

Lue lisää ja tutustua erilaisiin turvalippumalleihin kilpailuitoiminnan sivuilla: Aseen turvalippu pakolliseksi Metsästäjäliiton ampumakilpailuissa 1.1.2024

Jussi Partanen
metsästysampumapäällikkö