MMM:n asetus koskien metson, teeren, pyyn ja riekon metsästyksen kieltoa 2024-25

22.08.2024

Metsästäjäliitto pitää merkittävänä riistantutkimuksen ja metsästäjien yhteistyön saavutuksena, että Suomen riistakolmiolaskentaverkosto on kattava ja riistahallinnolla on käytettävissä hyvät ja ajantasaiset tiedot kanalintukantojen kehityksestä. Liitto tukee pääosin MMM:n esitystä, mutta esittää joitakin muokkauksia metsästysaikoihin piireiltään saamansa palautteen perusteella. Liitto nostaa lausunnossaan erityisesti esille, että riistakolmiolaskentamenetelmän kehittämisen myötä Suomeen on luotu kansainvälisesti arvostettu järjestelmä metsäkanalintujen kestävän metsästyksen turvaamiseksi ja haluaa esittää lämpimät kiitokset järjestelmän luomisesta ja ylläpidosta vastaaville tahoille sekä riistakolmioita vuodesta toiseen laskeville metsästäjille. Liitto muistuttaa, että metsästäjät antavat korvaamattoman arvokkaan panoksen riistatiedon tuottamiseen.

Lue koko lausunto