Peijaiset

Juhlapeijaiset
Metsästäjäliiton 100-vuotisjuhlan kunniaksi järjestetään syksyllä koko Suomen kattavat juhlapeijaiset. Lähde mukaan järjestämään peijaiset omalle alueellesi!

Metsästäjäliitto täyttää tänä vuonna 100 vuotta! Vaikka koronavirus toistaiseksi heittää epävarmuuden varjoja monien juhlavuoden suunnitelmien ylle, katsomme valoisin mielin tulevaa marraskuuta. Silloin järjestämme suomalaisten metsästäjien Juhlapeijaiset pyhäinpäiväviikonloppuna 5.–7.11.2021.

Yhteisellä eräpolulla

Ympäri maata Metsästäjäliiton piirit, yksittäiset metsästysseurat tai usea seura yhdessä järjestävät julkisen peijaistapahtuman yleisellä paikalla kuten torilla, kauppakeskuksen edessä tai muulla keskeisellä sijainnilla. Tapahtuma voi olla myös osa samaan aikaan paikkakunnalla järjestettävää muuta tapahtumaa. Järjestämisessä voi tehdä yhteistyötä esimerkiksi riistanhoitoyhdistysten, reserviläisten, Maa- ja kotitalousnaisten tai muiden yhdistysten ja yritysten kanssa.

Peijaisissa tarjoillaan kansalle esimerkiksi hirvi- tai peurakeittoa tai muuta riistaruokaa. Tarjoilun ohessa piirillä tai seuralla on mahdollisuus esitellä toimintaansa ja järjestää tapahtuman yhteyteen ohjelmaa omien resurssiensa puitteissa. Tarkoituksena on nostaa esille terveellinen, ekologinen riistaruoka, mutta esitellä myös metsästystä ja seuratoimintaa harrastuksena ja elämäntapana.

Positiivista julkisuutta

Metsästäjäliitto tarjoaa järjestäville tahoille viestinnällistä materiaalia, ideoita ja järjestämisohjeita. Jokainen seura saa kuitenkin tehdä tapahtumasta tai juhlasta omannäköisensä.

Järjestäisittekö tekin? Ilmoittaumisohjeet julkaistaan tällä sivulla maaliskuussa.

Järjestimme vuonna 2017 Suomen suurimmat peijaiset satavuotiaan Suomen kunniaksi ja silloin yleisön vastaanotto oli todella myönteinen. Juhlapeijaisten tavoitteena on saada mukaan mahdollisimman monta seuraa ympäri maata ja edistää metsästyksen ja metsästäjien positiivista julkisuuskuvaa. Peijaisviikonlopun tärkein arvo onkin laaja valtakunnallinen medianäkyvyys ja sitä kautta metsästyksen hyväksyttävyyden lisääntyminen.

Järjestetään yhdessä hieno tapahtuma 100-vuotiaan Metsästäjäliiton kunniaksi!

Peijaismainos