Ha-Ri rhy järjestää ampumakokeen jouselle 26.8.

Tästä kaudesta alkaen jousella voi metsästää hirveä pienempiä sorkkaeläimiä. Se edellyttää jousella suoritettua ampumakoetta, jossa ammutaan kolme nuolta 18 metrin etäisyydeltä 23 senttimetriä halkaisijaltaan olevaan osuma-alueeseen.

HUOM! Koe tulee pakolliseksi myös metsäkauriille, mutta vasta 1.1.2018 alkaen. Eli tänä syksynä metsäkaurista voi metsästää jousella vielä ilman ampumakoetta, mutta vuodenvaihteen jälkeen koe pitää olla suoritettu. Muiden hirveä pienempien sorkkaeläinten kohdalla koe pitää olla suoritettu jo tämän syksyn jahteja ajatellen.

Lauantaina 26.8. jousikokeen voi suorittaa Metsästäjäliiton erätarvikeliike Eräkontin pihalla kello 10-12 (Kinturinkuja 4, Riihimäki). Yksi koesuoritus maksaa 20 euroa, ja saman päivän kuluessa koetta voi yrittää enintään viisi kertaa. Vain käteismaksu, joten varatkaa käteistä rahaa mukaan. Kokeen järjestää Hausjärven-Riihimäen rhy.

Eräkontti on avoinna kokeen ajan, joten siellä voi tehdä samalla ostoksia. Tarjolla on kalustoa myös jousimetsästykseen. Liikkeessä voi toki tehdä myös korttiostoksia.

Tervetuloa!