Tule testaamaan LuotiCompakkia!

Metsästäjäliiton SM -kilpailuiden yhteydessä Ikaalisissa on mahdollisuus testata kisapaikalla uutta ja mielenkiintoista luotilajia. LuotiCompak rata avoinna jokaisena kisapäivänä klo 10 -16. Paikalla Metsästäjäliiton Jussi Partanen.

LuotiCompakissa ammutaan sivuttain liikkuvia, kohti tulevia sekä erilaisia paikallaan olevia maaleja pienoiskiväärillä (22 lr). Osa maaleista on myös aikarajoitteisia, eli maali on näkyvissä vain tietyn ajan. Ammunta kulkee kuten haulikon Compak Sporting. Ainoastaan ampuma-asento määritellään paikkakohtaisesti. Osalla paikoista saa käyttää ampumatukia (ampumakeppi, aseeseen kiinnitettävä pibodi tai esim. reppu aseen alla). Maalilaite ilmaisee välittömästi lipun avulla osuiko laukaus vai ei.

Käytössä on Metsästäjäliiton pienoiskiväärit sekä patruunat, mutta voit toki tuoda omat mukanasi. Lajia ammutaan 22 lr standard velocity -patruunoilla.

Lajiin voi tutustua myös Finnishhuntin ja Karhukoplan videoilla.

Metsästysammunnan SM -kilpailut järjestetään Ikaalisissa Vatulan Ampumaurheilukeskuksessa 25.-28.7.2019

Osoite: Teerinevantie 30, 39530 Ikaalinen

Karttalinkki ampumaradalle tästä