Medlemsförmåner

Kvinna dricker kaffe
Du har rejäl nytta av ditt medlemskap i förbundet. Den förmånliga medlemsavgiften återbetalar sig snabbt, eftersom du genast får tillgång till många verkliga förmåner.

Medlemstidningen Jahti-Jakt

Jahti-Jakt är en av de mest uppskattade tidskrifterna inom jaktsektorn i vårt land. Som medlem får du Jahti-Jakt tidningen hemburen fem gånger per/år. (Om du beställer tidningen är priset per år 42 €.)

Medlemskort och partnerförmåner

Ditt medlemskort berättigar till många förmåner och rabatter som våra samarbetspartner erbjuder.
Som medlem får du rabatt på bland annat bränsle, försäkringar, kryssningar, inkvartering och larmsystem för hemmet.

Utbildningar

Jägarförbundet och distrikten ordnar kontinuerligt utbildningar av hög kvalitet runtom i landet. Medlemmar kan delta i dessa utbildningar till ett förmånligt pris. Vi utvecklar också utbildningar enligt medlemmarnas önskemål.

Tävlingar

Jägarförbundet ansvarar för tävlingsverksamheten inom jaktskytte: som medlem kan du delta i allt från lokala tävlingar till mästerskap på nationell och internationell nivå.

Kommunikation

Vi informerar våra medlemmar om olika evenemang och förändringar som sker inom sektorn. Våra medlemmar underrättas också först om aktuella intressebevakningsfrågor.

Förmånligt

Medlemsavgiften för medlemmar som gått med via en förening delas upp mellan förbundet och distriktet. Årsavgiften för medlemskap i förbundet är 9,50 € per medlem. Varje distrikt lägger några euro till avgiften för att finansiera sin egen verksamhet. Medlemsavgiften för personmedlemmar varierar också i viss mån i de olika distrikten.

Gå med

Sänd en begäran om kontakt till distriktet i din region via online formuläret eller kontakta distriktet per telefon. Distriktet godkänner nya medlemmar så snabbt som möjligt. Både medlemskapet och medlemsförmånerna träder i kraft genast när uppgifterna om en förenings medlemmar har förts in i Jägarförbundets medlemsregister. Medlemskorten postas till medlemmarna fem gånger om året.

Kumppanit

Yhteistyökumppanit

Hakutulokset 1 - 4 / 4

Metso-kumppanit

St1

Metsästäjäliiton jäsenkorttisi on myös St1-käteisalennuskorttisi. Kortilla saat alennusta polttoaineesta yli 400 St1- ja Shell-asemalta Suomessa, kun maksutapana on käteinen, pankkikortti, debit tai Visa Electron. Alennus on asemakohtainen ja voi vaihdella päivittäin. Ainoastaan Shell express -automaattiasemilta et saa alennusta. Jäsenkorttiasi käyttämällä tuet Metsästäjäliiton nuorisotoimintaa. Samalla lompakko ja luonto kiittävät.

Lue lisää ja aktivoi jäsenkorttisi lisäpalvelut.

Etsi lähimmät asemat www.st1.fi.

If

Suomen Metsästäjäliitto on ottanut jäsenseuroilleen talkoovakuutuksen, seuratoiminnan vastuuvakuutuksen ja alle 29-vuotiaille liiton tapahtumiin osallistuville nuorille nuorison tapaturmavakuutuksen Ifistä.

Suomen Metsästäjäliiton jäsenenä olet oikeutettu myös Suomen edullisimpaan henkivakuutukseen*. Henkivakuutuksen myöntää Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva.

Lisätietoja jäseneduistasi löydät osoitteesta www.if.fi/metsastajat.

Ifin asiakkaana saat käyttöösi myös lukuisat muut asiakasedut. Pääset esimerkiksi jo yhdellä vakuutuksella mukaan If Etuohjelmaan, joka palkitsee jopa 15 % alennuksella vakuutuksistasi.

*Henkivakuutuksen hintavertailu, Innolink 11/2020.

Eräkontti

Eräkontti on Suomen Metsästäjäliiton ja sen piirien omistama erätarvikeliike. Eräkontin jäsentarjoukset löydät OmaMetso-jäsenpalvelusta.

Tervetuloa ostoksille Eräkontin verkkokauppaan!

Sako

Sakon kanssa tehtävä yhteistyö näkyy vahvasti Metsästäjäliiton julkaisukanavissa, nuorisotyössä, metsästäjien koulutuksessa ja liiton metsästysampumatoiminnassa. Yhteistyö vahvistaa liiton edunvalvonnallisia resursseja. Sako Oy osoittaa näin tukensa suomalaiselle metsästykselle. Yhteistyö huipentuu vuonna 2021, jolloin molemmat osapuolet viettävät 100-vuotisjuhlavuottaan.

Sako Oy on mukana Metsästäjäliiton metsästysammunnan kilpailuissa ja liiton nuorisotapahtumissa ja -leireillä.

Har du frågor? Vänligen kontakta

Teemu Simenius