Koti kaikille metsästäjille

Suomen Metsästäjäliitto uudisti strategiansa vuosille 2019–2023. Strategian mukaisesti järjestön päätehtävänä on edistää metsästystä, luontoelämyksiä ja luonnonvarojen kestävää käyttöä. Tulevaisuuden tavoitteena on olla kaikkien metsästäjien järjestö.

Metsästäjäliiton uudistettu strategia pitää kiinni järjestön päätehtävästä

- Tehtävämme on edistää metsästystä ja metsästysseurojen toimintaedellytyksiä. Tulevaisuudessa haluamme olla kaikkien metsästäjien järjestö ja entistä vahvempi vaikuttaja metsästykseen liittyvässä päätöksenteossa, linjaa Metsästäjäliiton puheenjohtaja Tuomas Hallenberg.

Strategisena tavoitteena on vahvistaa edelleen Metsästäjäliiton asemaa luotettavana ja arvostettuna asiantuntijaorganisaationa ja yhteistyökumppanina.

- Haluamme olla vahva vaikuttaja metsästykseen liittyvässä luonnonvarojen kestävää käyttöä koskevassa päätöksenteossa myös tulevaisuudessa, korostaa Hallenberg.

YHTEISÖLLISYYS JA ERÄKULTTUURI TÄRKEINÄ ARVOINA

Strategiauudistuksen yhteydessä myös Metsästäjäliiton arvot uudistettiin. Uudistetut arvot ovat luonnon kunnioittaminen, vastuullisuus, yhteisöllisyys, asiantuntijuus ja eräkulttuurin vaaliminen.

- Metsästys- ja eräharrastuksella on merkittävä rooli suomalaisten ja erityisesti kaupunkilaisten ja nuorten luontosuhteen muodostumisessa. Se luo mahdollisuuksia tutustua luontoon ja tuo luonnon lähelle ihmisen arkea, kuvaa Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Heli Siitari.

Metsästyksellä on paljon hyvinvointivaikutuksia.

- Luonnossa liikkuminen ja yhdessä tekeminen pitävät kunnon korkealla ja mielen virkeän, Siitari lisää.

VASTUULLISEN METSÄSTYKSEN EDELLÄKÄVIJÄKSI

Uudistetun strategian painopistealueiksi on valittu metsästyksen edistäminen, vastuullinen ja osaava jäsenistö, yhteisöllisyys sekä yhteiskunnallisuus. Nämä painopistealueet ohjaavat järjestön toiminnan suunnittelua vuosina 2019–23.

- Yhteinen tehtävämme on säilyttää metsästysharrastus luontaisena osana yhteiskuntaa ja varmistaa, että suomalaiset metsästäjät ovat vastuullisen metsästyksen edelläkävijöitä. Jo nyt metsästys on erittäin turvallista ja onnettomuuksia sattuu metsästäjämäärään suhteutettuna todella vähän, Siitari kertoo.

Suomen Metsästäjäliiton strategia vuosille 2019-2023 (pdf)
Finlands Jägareförbund Strategi 2019-2023 (pdf)Finlands Jägareförbund

Tutustu strategiaamme