Vipinää kintuissa

Vaikka aktiivinen metsästyskausi on tauolla, tekee toimiston väki ahkerasti töitä meidän kaikkien metsästäjien asioiden eteen. Aselain kansallinen toteutus, suden kannanhoito sekä siihen liittyvät moninaiset kysymykset ja yhteistyö, aselupien hakuprosessien edistäminen, liiton strategian kehittäminen sekä siihen kuuluvat viestinnän kehittäminen, jäsenpalvelujen parantaminen ja liiton tasa-arvo- ja yhdenmukaisuus ohjelman rakentaminen pitävät meidät oikeiden asioiden äärellä. Liitto panostaa jäsenpalvelujensa kehittämiseen, ja siihen tarvitsemme teidän palautettanne! Luvassa on muun muassa jäsenkysely asian tiimoilta tulevana syksynä. Haluamme kehittyä.

Lämmin ja aikainen kesän alku on hellinyt luontoamme harvinaisen pitkään. Toivottavasti kelit jatkuvat tasaisina kesäkuun ajan, jotta voisimme saada parannusta pohjalla olleisiin metsäkanalintukantoihin! Uusi metsästyslain muutos mahdollistaa metsäkanalintujen ja monen muun lajin metsästyksen entistä pidempään. Valkohäntäpeuran kyttäysmetsästys saa jatkua uuden lain mukaan helmikuun puoleen väliin. On hyvä, että metsästyslaki antaa mahdollisuuksia, mutta vastuullinen metsästäjä ja metsästysseura on aina ajan tasalla paikallisesta riistakannasta ja eettisistä käytänteistä, ja muokkaa toimintatapojaan sen mukaisiksi – laki antaa vaan raamit toiminnalle. Metsästäjille on annettu entistä enemmän vastuuta.

Kesäterveisin,

Heli