Metsästäjäliitto on tehostanut tietosuojaa uuden tietosuoja-asetuksen mukaisesti

EU:n tietosuoja-asetus eli GDPR (General Data Protection Regulation) astui voimaan 25.5. Sen tarkoituksena on yhtenäistää tietosuojakäytäntöjä sekä helpottaa omien henkilötietojen tallentamisen ja käytön seuraamista.

Metsästäjäliiton toiminta on uuden tietosuoja-asetuksen mukaista

Asetuksen myötä henkilötietojen käsittelyvaatimukset tiukentuivat. Metsästäjäliitto on huolehtinut asiaan perehtyneen lakitoimiston kanssa siitä, että liiton toiminta on uuden asetuksen mukaista. Olemme myös tarjonneet maksutonta verkkokoulutusta jäsenseuroillemme aiheen tiimoilta ja informoineet seurojen sihteereitä vaadittavista muutoksista. Yli 1 000 henkilöä osallistui koulutuksiin.

Päivitimme myös tietosuojaselosteemme asetuksen mukaiseksi. Löydät ajantasaisen selosteen täältä:

Jokainen voi tarkistaa omien henkilötietojensa käytön

Tietosuoja-asetuksen mukaan jokaisella on oikeus tarkistaa, mitä tietoja hänestä on kerätty, ja miten niitä käytetään. Metsästäjäliiton jäsenille helpoin tapa tarkistaa ja muuttaa omia tietojaan on kirjautua Metsästäjäliiton jäsenrekisteriin

Mikäli sinulla ei ole tunnuksia, saat ne ottamalla yhteyttä jäsenrekisterimme asiakaspalveluun: sml@hoika.fi

Jos kaipaat lisätietoja tietosuoja-asiasta, ota yhteyttä jäsenrekisterimme asiakaspalveluun: p. 09 4177 0741 tai sml@hoika.fi