Nuori metsästäjä: Haaveiletko omasta hirvikoirasta?

Rytysuon Kennel lahjoittaa alle 18 -vuotiaalle metsästäjälle jämtlanninpystykorvan urospennun yhteistyössä Suomen Metsästäjäliiton kanssa.

Reino ja Rauno Kovero Rytysuon kennelistä haluavat lahjoittaa huhtikuun alussa syntyneen Rytysuon Jahti -pennun innokkaalle hirvimetsästyksestä kiinnostuneelle nuorelle.

Haluamme auttaa yhden nuoren eteenpäin metsästäjän polulla lahjoittamalla metsästyskaveriksi hyväsukuisen koiran. Ja toki samalla näytämme esimerkkiä muille nuorten harrastuksen tukemisesta, Reino Kovero kertoo.

Rytysuon Jahti on yhdistelmästä FI KVA Onnivaaran Xani ja FI KVA Karh 1 Tuike Salon Foxi. Jahti-pentu luovutetaan uudelle omistajalleen toukokuun lopussa madotettuna, sirutettuna ja eläinlääkärin tarkastamana.

Opastamme ja tuemme Jahti-pennun uutta nuorta omistajaa koulutuksessa ja eteenpäin viemisessä, Reino lupaa.

Tuleva omistajaa tuetaan myös koiran kustannuksissa: Jotta pentu ja omistaja pysyisivät kartalla, b-bark lahjoittaa koiranpaikannuslaitteen uudelle parivaljakolle. Lisäksi kansanedustaja Eero Reijonen lahjoittaa 400 euroa koirankopin ja koiratarhan rakentamiseen.

Miksi Jahti-pennusta tulisi harrastuskaveri juuri sinulle?

Jahti-pennun omistajaksi voivat hakea kaikki koiran kanssa hirvimetsästyksestä kiinnostuneet nuoret. Hakijan tulee olla innokas metsästäjä, alle 18-vuotias ja omata metsästyskortti sekä hirvenmetsästysoikeus tai mahdollisuus siihen.

Hakemukseen tulee lisätä vapaamuotoiset perustelut, miksi juuri sinä olisit tuleva hirvikoiraharrastaja. Lisäksi hakemuksesta tulee löytyä hakijan yhteystiedot ja hakijalla tulee olla huoltajan suostumus koiran hankintaan. Hakemukset tulee lähettää viimeistään 15.5. mennessä sähköpostitse: koveroreino@gmail.com.